mijn dochter heeft sinds 3 dg een beugel met plaatjes, ze heeft pijn maar het meest klaagt ze over de draad die in haar wangen prikt. Is dit normaal?

Weet jij het antwoord?

/2500

Pijn dat is helaas heel normaal bij een beugel, de tanden worden namelijk een soort van los gemaakt zodat ze worden verzet. Het draad in de wang is daar in tegen weer niet normaal. Even bellen en langsgaan bij de orthodontist, die knippen het draadje korter zodat ze er geen last meer van hoort te hebben. Voor de volgende keer moet ze even met haar tong over en langs haar beugel gaan voordat ze weg gaat anders blijven jullie heen en weer rijden.

Ja, zeker daar wen je aan. Denk maar: wie mooi wil zijn.... Mocht je dochter teveel pijn hebben, kan helpt spoelen met zoutwater, of afgekoelde kamillethee dan geneest het sneller de plekjes in de mond. Toegevoegd na 5 uur: Hoezo die minnen????

Gelukkig zitten er al drie dagen op. Nog even doorbijten, dag of twee, en de pijn wordt veel minder. En wat mijn voorganger al zei: draadjes zijn niet goed afgeknipt. Even terug en tot die tijd stukje wax (heeft ze als het goed is meegekregen) erop. Sterkte!

oh ja dat herken ik, ook nog van toen ik een beugel droeg.. en het lastige is dat de ortho niet het gehele draad kan wegknippen er blijft altijd een stukje over en dat prikt. Ik kreeg toen van de ortho wax mee, die kon ik op de scherpe kantjes plakken en dat maakte het een beetje dragelijker. iig totdat de wang aan het puntje gewend is... maar ja je weet wat ze zeggen, wie mooi wil zijn moet pijn lijden.... ;-)

Ja heel vervelend! Het draad dat in d'r wang prikt zou ik even na laten kijken, en de pijn is te verlichten door een warme doek ( of plastic zakje met warm water) tegen d'r mond houden, dit is echt verlichtend, ik spreek uit eigen ervaring. Sterkte!

Pijn bij een nieuwe beugel is normaal, maar het is volgens mij niet normaal dat er een draad in je wangen prikt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100