Ik ben ee jongen van bijna 16 jaar en heb sinds een paar maanden allemaal kleine zwarte puntjes die je alleen maar van dicht ziet, wat is dat ? lees..

Hoe gaan ze weg , en is het door men puberteit ?

Danku.

Toegevoegd na 50 seconden:
Ik heb kleine zwarte puntjes op mijn neus he , vergeten woeps... XD

op mijn neus dus. :D

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waar heb je puntjes??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op mijn neus :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee , het zijn gwn kleine zwarte puntjes op mijn neus ...Xd ik weet ook niet wat het is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ow shit, ben ook een jongen van 16 en kwam er ook vandaag achter dat ik zwarte puntjes op me neus heb.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en ze groeien niet :p , het zijn geen beestjes ofzo hoor , denk ik ,nee...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Clearasil kopen helpt voornamelijk voorkomen van een vette huid, 2x per week scrubben met face scrub doet pas echt wonderen vind ik. Te koop bij elke zichzelf respecterende drogist / supermarkt.

Antwoorden (4)

Het zijn mee eters, je kunt ze met wat prutsen zelf weghalen maar de schoonste en veiligste manier is even naar de schoonheidsspecialiste te gaan. Zo krijg je geen littekens.

Toegevoegd na 4 minuten:
http://touchofmakeup.wordpress.com/2010/08/06/zwarte-puntjes-meeeters-verwijderen/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk zijn het zogenaamde meeeters. Heel veel voorkomend.
Hieronder een site met wat meer informatie, ook
over de verzorging van je huid.

http://www.trendystyle.nl/beauty/lichaamsverzorging/mee-eters-zwarte-comedonen.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zijn waarschijnlijk mee eters .je kan voor 3 euro clearasil daily wash lotion kopen gewoon op een watje doen en dan met dat watje op je gezicht vrijven en het is ook tegen puistjes.,gebruik het zelf en het is echt geweldig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Los van je huid goed reinigen (zie de andere antwoorden) kun je bij de drogist een zogenoemd comedonenlepeltje kopen. Dat is een handig dingetje met een oogje aan het uiteinde, je zet het op je vel en drukt, en de derrie die in de mee-eter zit komt moeiteloos naar buiten. Scheelt veel puistjes en je hoeft niet met je vingers te pulken waarbij je alleen maar de boel naar binnen drukt en zo het risico op infectie/puisten vergroot.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wordt vaak vergeten dat dat ding bestaat en veel beter dan met je handen uitknijpen. +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het werkt ook echt handig.