als ik slaap val op de bank, en dan verder wil slapen in mijn bed, lukt dat niet. Waarom?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
flyingcrow
12 jaar geleden
dit is een goede vraag! daar zit ik ook mee!
ik vind het het zo raar!bij een mooi programma op t.v. in slaap vallen,naar bed en klaar wakker!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat kan komen omdat je dan het licht aandoet om de tv uit te zetten, de boel nog op slot moet draaien, je toch eerst wat drinken pakt? voordat je naar bed gaat?
Al dat soort zaken, indien van toepassing, zou je verdere slaap de nek om kunnen draaien. Of je bent gewoon niet goed in slapen, ik ken de situatie maar heb er zelf geen last van:)

Het beste antwoord

Omdat je dan over je eerste slaap heen bent.
Met veel geduld val je uiteindelijk toch wel weer in slaap.

Toegevoegd na 4 minuten:
Een goede oplossing is om even een stuk uit een boek te lezen en een warm glas melk te drinken en het dan in bed weer te proberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Misschien ligt het aan je matras. Iedereen bind een ander matras fijn, misschien is die van jouw niet geschikt voor je
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bekend probleem

dat slaapje op de bank is een soort "powernap"
na ca 20 minuten slapen ben je weer mega fit en kun je er weer uren tegenaan.

Tja dan lig je in bed dus naar het plafond te staren.

In theorie zou je het met ELKE slaap hebben waar je binnen zeg een uur uit wordt gehaald.

Zo'n 20 minuten slaapje schijnt het helemaal te zijn om weer "bij te tanken" maar ja dat is niet je bedoeling als je naar je bed wilt
amigo
12 jaar geleden
Op de bank lig je lekker ontspannen te lezen of TV te kijken. Daardoor val je makkelijker in slaap. Als je daarna naar bed moet, ben je over je ergste vermoeidheid heen.

Dan moet je je omkleden, tanden poetsen, toiletbezoek, de trap op lopen en als je dan helemaal wakker bent, kan je in je bed. Dan is het wel normaal dat je niet meteen de slaap kan vatten :)