waarom denkt myn ma dat ik verkouden word als ik buiten ga terwyl het regent??

of is het misschien zo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
omdat ij ook bestaat?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verkouden wordt je alleen door het krijgen van het virus van de ander die verkouden is en vooral als dit in huis hangt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je dat het beste aan haar kunt vragen. Toch?!?! Volgens mij is ze gewoon bezorgd!!!

Het beste antwoord

Griep en verkoudheden vallen vaak samen in herfst en winter. Daardoor heeft men vroeger de associatie gelegd met koude, niet beter wetende. Meestal komt de griep uit Azië waar het nu zomer is en wij zijn nog eens extra vatbaar doordat mensen in de winter veel minder buiten zijn. Samenhokken is een must voor virussen en verkoudheden. Je mag gerust in je nakie en kleddernat naar buiten als het koud is. Een virus of bacterie krijgt pas de bovenhand al je immuunsysteem het laat afweten.
Kijk, er zijn mensen (ijsberen) die in hartje winter gaan zwemmen, die zouden dan allemaal ziek moeten worden.
Je moeder heeft het dus fout. Zulke mythen "ziek worden van de kou" krijg je amper de wereld uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

omdat je moeder niet snapt dat frisse lucht gezond is; giede jas aan en je kan prima buiten in de regen lopen zonder verkouden te worden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat veel mensen denken dat er een verband is tussen kouvatten en het oplopen van virussen. Als je altijd buiten speelt en je goed aankleed krijg je meer weerstand en wordt je minder 's el ziek!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
(ik bedoel 'minder snel')
Amadea
12 jaar geleden
Grappig om te zien dat zelfs een moderator met de iPhone geen perfect antwoord kan geven. Is toch niet zo'n handig apparaat, dunkt me...
Kimath
12 jaar geleden
Die toetsen zijn zo klein..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn iPhone wijzigt zelf mijn teksten, dat is soms niet handig ( en soms wel)! Ik vind het vooral lastig dat je geen antwoorden kunt bewerken, maar wat heeft een moderator daarmee te maken?
Amadea
12 jaar geleden
Dat bedoel ik in het opzicht van iemand die alle ins en outs van Goeie Vraag kent, en weet hoe goede en slechte antwoord eruitzien. Dat het dus echt geen luiigheid van pubers is, maar de nadelen van een duur apparaat laat zien.
Kimath
12 jaar geleden
@som: antwoorden kun je wel beperken, maar niet via de app. Ik raad aan de mobiele site te gebruiken via Safari, die heeft meer opties. @Amadea: het is niet een nadeel van een apparaat, ik maak ook vaak genoeg typfouten, op de pc, iPod of een ander apparaat. In mijn geval is het dat ik te haastig typ, en te snel op send druk zonder het na te lezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar ben ik het maar gedeeltelijk mee eens. Ik doe mijn best om zonder fouten te typen en verbeter ze. Voor wat betreft spelfouten maakt het voor sommigen niet uit op wat voor platform ze zitten :0(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ kimath: inderdaad, in Safari kan je wel bewerken.
Er is onderzoek naar gedaan. Vroeger dacht men dat je kou vatte door het koud te krijgen.
Het is wel zo dat als je het koud hebt je immuunsysteem meer bezig is met opwarmen dan met zichzelf te verdedigen tegen virussen, maar dit maakt zo weinig verschil dat je het met een goede weerstand niet hoort te merken.