Een gedeelte van mij baard groeit niet meer sinds nu ongeveer 3 maanden hoe kan dit?

Er is sinds kort een stuk van mij baard gestopt met groeien langs mijn kin. Het is een klein stuk ongeveer 1 cm!

Weet iemand wat dit is of waar het aan kan liggen?

Voorheen heeft er wel altijd haar gezeten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Het zou kunnen gaan om Alopecia areata (pleksgewijze kaalheid). De aandoening kan beperkt blijven tot enkel de baard, dit heet dan 'Alopecia areata barbae'.

De oorzaak van alopecia areata is niet bekend. Het verloop is grillig. Het is niet of nauwelijks te voorspellen of het haar terugkomt en of dat eventuele herstel blijvend zal zijn. In ongeveer 80% van de gevallen keert het haar spontaan terug binnen enkele maanden tot jaren. Soms worden corticosteroïden in de kale plekken gespoten. Praat er over met je huisarts.