Krijg je last van overtollig ''vel'' als je iets meer dan 10 kilo afvalt?

Hebben jullie het programma ''Obese'' gezien van RTL 4?? Een man die ruim de helft van zijn gewicht (150 kilo) was afgevallen, hij woog bijna 300 kilo geloof ik!
Heel knap, een ontzettende prestatie, maar hij had ontzettend last van overtollige huid, echt lappen vel hingen om zijn lijf. Nu ben ik zelf ook stevig en wil ongeveer 12 kilo afvallen; krijg ik dan zelf ook last van overtollig vel? Of misschien een beetje? Heeft het ook te maken met hoe snel je afvalt?
Liefs!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
35.8K

Het beste antwoord

In het geval van morbide obesitas, waarbij die man volgens mij nu ook onder de 100 kg is (en dus bijna 200 kg afviel) is er sprake van overtollig vel. Dat kan alleen met plastische chirurgie gecorrigeerd worden.

Als je 12 kg wil afvallen zal het wel meevallen. Door eventueel buikspieroefeningen doen wordt de buik ook wel strakker. Succes met afvallen. Ik doe met je mee, ook nog 12 te gaan.

Toegevoegd na 7 minuten:
Of het allemaal helpt weet ik niet, maar in de bronnen enkele tips tegen een te ruime huid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij ook! Gaat bij mij momenteel wel hard, ik sport ook veel. Maar dat van die man bij het programma was echt ongelofelijk hoor. Dat red je niet zonder coach.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door mijn lichamelijk kwaaltjes kan ik op het moment niet veel meer sporten dan ik doe (ong. 1 tot anderhalf uur lopen met de honden per dag) maar ik doe met jullie mee !!! Ongeveer 15 kilo moet eraf!!! Ghehe
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Chelsea: 1,5 uur per dag lopen is flinke lichamelijke activiteit. Als je dit elke dag doet is dat meer dan ik sport. Om af te vallen is het zeer goed om te wandelen in combinatie met een dieet en vooral het veranderen van eetpatronen.

Andere antwoorden (12)

Ik ben zelf ook het afgelopen half jaar iets meer dan 10 kg afgevallen, en heb zeker geen last van overhangende huid. Ik ben 27 jr en misschien heeft dat er ook mee te maken. M'n huid is nog jong en elastisch.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je rustig aan afvalt is er meestal niets aan de hand, leeftijd speelt ook een rol natuurlijk.
Maar extreem overgewicht heeft altijd gevolgen.
Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je niet te snel afvalt, genoeg beweging krijgt en blijft smeren, voornamelijk zorgen dat je huid gehydrateerd blijft (hoewel er ook creme's en lotions zijn die verstevigend werken) zou het geen enkel probleem moeten zijn!
12 jaar geleden
Als je bent afgevallen ben je waarschijnlijk al heel erg blij met je nieuwe lichaam. Maar helaas is het ook zo dat aan veel afvallen een nadeel kleeft: overtollige huid. En die wil maar niet strak worden. De huid is erg elastisch. Kijk maar eens naar wat de huid moet doorstaan van een vrouw die in verwachting is. Voor diegenen die willen weten wat ze aan die overtollige huid kunnen doen geven we hier 13 manieren.

Overtollige huid Tip 1. Rustig aan!

Ten eerste, je zou eigenlijk niet te snel moeten afvallen. Een van de belangrijkste redenen dat mensen huid overhouden na het afvallen is dat ze het te snel doen. Als je elke week meer dan 1,5 kg. afvalt is dat echt niet supergezond. Je huid krijgt de tijd niet om zich aan te passen en verliest zijn elasticiteit waardoor hij zich niet kan aanpassen aan het kleiner wordende volume. Dus als je af wilt vallen zou je moeten uitgaan van maximaal 1 kg. per week. Dat is niet alleen beter om overtollig vel tegen te gaan, maar waarschijnlijk blijft het verloren lichaamsvet ook langer weg.

Overtollige huid Tip 2. Gebruik elke dag vochtinbrengende crème

Als je bezig bent met afvallen is het verstandig om vochtinbrengende crème te gebruiken om te helpen bij het behouden van de elasticiteit van je huid. Smeer je lichaam elke avond voor het slapen gaan in. Draag een pyjama met lange mouwen en pijpen zodat de crème niet op je beddengoed komt. Het helpt ook om de crème op je huid te houden.

Overtollige huid Tip 3. Gebruik een scrub

Als je elke dag je lichaam scrubt help je je huid sneller aan te passen aan je kleinere lichaam na het afvallen. Scrubben zorgt er ook voor dat er sneller nieuwe huid wordt aangemaakt.

Overtollige huid Tip 4. Drink veel water

Er zijn veel onderzoeken gedaan met resultaten die wijzen op de voordelen van het drinken van minimaal 8 glazen water per dag. Waarom? Om het vocht in je huid te behouden. Als je te weinig drinkt gebruikt je lichaam o.a. vocht uit de huid om te kunnen functioneren. Verder helpt het drinken van water bij het afvoeren van afvalstoffen die schadelijk zijn voor je huid. Voor een strakke mooie huid is voldoende drinken een absolute must.

Toegevoegd na 57 seconden:
Op deze site staan nog meer tips!!

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.dieetblog.com/weg-met-overtollige-huid-na-afvallen/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die staan ook in mijn bron.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja iddd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit lijkt me alleen niet echt van toepassing als je 12 kg afvalt.
Ik kan je zeggen dat ik al meer dan eens
ruim 10 kg ben afgevallen.
[ja ja: jojo -:)

Mijn huid is daar nooit erg slap van geworden.
Mijn borsten wel.

Ik sportte daar dan wel veel bij.
En zeker als je jong bent dan kan die huid heel veel hebben.

Ook na mijn zwangerschappen, waar de buikhuid toch echt wel heel erg van oprekt, heb ik daar nooit overtollig vel van overgehouden. En de meeste van mijn vrouwelijke kennissen niet.

Ik was ooit bij de Weiht Watchers en daar was een vrouw ruim 40 kg. afgevallen in een tamelijk korte tijd.
Die had wel overtollig vel op d'r buik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad vooral niet te snel af willen vallen. Wat erg goed is om je huid strak te houden is regelmatig vis eten of viscapsules slikken. Kun je gewoon bij het kruidvat ofzo kopen. Stinken wel heel erg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je jong bent krijg je geen overtollige huid als je 10 kilo afvalt. De huid past zich aan als je niet te snel gewicht verliest. Ik ben ooit 20 kg afgevallen op 6 maanden tijd en zat daarna nog strak in het vel. Ik moet wel zeggen dat ik altijd sport (fitness en zwemmen) heb gecombineerd met dieet. Ook na mijn, toch wel dikke, zwangerschapsbuiken had ik geen overtollige huid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
150 kg afvallen en 12 kg afvallen is natuurlijk een enorm verschil.

per huid kan het ook nog verschillen. de ene huid is elastischer dan de andere huid. (zit zie je bv na zwangerschap, een jonge huid zal over het algemeen eerder weer in model komen dan een oudere huid die wat slapjes blijft)

het heeft niets te maken met hoe snel je afvalt.
als het ware heeft het lijf van de 300 kg zware man extra huid aan moeten maken om al die kg te kunnen bergen.
12 kg valt daarbij natuurlijk in het niet. omdat je huid elastisch is kan het zeer waarschijnlijk de extra KG's bergen zonder van die lappen vel aan te moeten maken of deze zo enorm uit te rekken dat het niet meer in model komt.

overigens is snel afvallen geen aanrader omdat je stofwisseling in de war raakt en er snel weer energie opgeslagen wordt (dus aankomt... het jojo effect)

bij verantwoord afvallen zal het in het begin sneller gaan, dus verlies niet de moed als het op een gegeven moment langzamer gaat hoor.

veel succes! eneh.....laat je niet gek maken door een programma waar iemand kamerbreed vel overhoudt want dit is echt extreem EXTREEM ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben zo'n 25 kg afgevallen en ik heb juist wèl overtollig vel. Of dat komt omdat ik te snel afviel? geen idee hoor maar het enige dat ik heb gedaan is goed opletten op wat ik at, dus geen tussendoortjes meer en 3x per week gaan sporten, verder absoluut geen dieet gevolgd.

Het kan er natuurlijk mee te maken hebben dat het aan mijn leeftijd lag, dat mijn huid gewoon te lang teveel was uitgerekt dus, tenslotte was ik toen 39. En nog steeds sport ik veel, let op mijn eetgewoontes, maar mijn huid wordt er geen cm strakker van, dus blijft over plastische chirurgie. Ben al driftig aan het sparen ;)

Wens je in ieder geval succes en wil je nog meegeven dat voor mij echt een mentale kwestie van willen en doorzetten was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben 42 en ben nu 20kg. afgevallen,gemiddeld zo'n 3 kilo per maand,ik heb geen overtollig huid,ik moet nog zeker 15 kg kwijt maar doe rustig aan met afvallen en sport daarbij,denk dat op deze manier je niet zo erg last krijgt van overtollig huid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snel is nooit goed, maximaal een kilo per week.

Zoals elders al gemeld: volg gewoon een paar voedingsregels die mij ook hebben geholpen:

- Eet altijd bewust! Eet dus altijd aan tafel. Eet niet voor de tv, aan de computer of tijdens het autorijden, en lees niet tijdens het eten.
- Eet 's avonds weinig, 's nachts helemaal niets.
- Vermijd zoetigheden, want daar krijg je honger van. Vermijd ook zoetstoffen (worden in de varkensfokkerij gebruikt).
- Vermijd lichte koolhydraten (pizza, pasta, chips, ketchup) en vermijd alle snacks.
- Drink geen zoete dranken.
- Drink veel water (vult de maag en vertraagt de spijsvertering).
- Vermijd alcohol (veel calorieën).
- Zorg ervoor dat je dagelijks beweegt: ga met de trap in plaats van met de lift, doe een paar push-ups voor de tv, ...
- Vermijd de bus en de auto. Ga te voet of met de fiets.

Je zult je fantastisch voelen en niet krijg overtollig vel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben bijna 23 en ben in totaal afgelopen half jaar 10kg afgevallen (zonder overgewicht, ik zit nu dus ook echt op ondergewicht:( ) maar ik merk wel heel duidelijk dat mijn huid ontzettend los is.. vooral mijn benen. Nou weet ik natuurlijk niet of ik dan wel een voorbeeld ben aangezien ik geen obisitas had. Ik heb eigenlijk altijd situps bij gehouden en daar heb ik geen losse huid. Sporten dus!