Hoe kan het dat cola helpt tegen misselijkheid?

Ik hoor vaak dat cola helpt tegen misselijkheid, mijn vader drinkt dit ook altijd als hij misselijk is.

Hoe kan dit precies?

Weet jij het antwoord?

/2500

Hoewel het mij wel steeds helpt, blijft wiki het een mythe noemen. Coca-Cola light en MentosRond Coca-Cola zijn veel verhalen in omloop gekomen, voornamelijk broodjeaapverhalen. Een aantal van deze broodjeaapverhalen zijn: Coca-Cola zou vlekken op kleding op kunnen lossen (wel bloedvlekken verwijderen); Coca-Cola zou donker haar blond maken; Coca-Cola light (in veel landen Diet Coke genoemd) zou een probaat middel tegen diarree of misselijkheid zijn; Eens zou een man in de fabriek in een ketel vol Coca-Cola gevallen zijn en werd slechts zijn gebit teruggevonden, hij zou volledig zijn opgelost; Coca-Cola waaraan men een aspirientje heeft toegevoegd, zou een krachtig afrodisiacum zijn. Zo krachtig dat degene die dit consumeert met de eerste de beste naar bed zou willen gaan. Volgens een andere lezing zou de combinatie geen afrodisiacum zijn, maar wordt iemand die het consumeert gek of hyperactief. Coca-Cola zou de Kerstman bedacht hebben (de Kerstman bestond natuurlijk al langer, maar Coca-Cola is wel verantwoordelijk voor de huidige vorm en kleur van de kleding). Slechts vijf topmensen bij het bedrijf zouden de formule van de siroop kennen en om de kans dat zij gelijktijdig overlijden te minimaliseren, mogen zij nooit samen in een auto of vliegtuig reizen. De televisieserie MythBusters onderzocht gedurende het eerste seizoen een aantal mythes over de werking van Coca-Cola, met hilarische uitkomsten.

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Coca-Cola

misschien is die misselijkheid gewoon ontstaan door een laag bloedsuikergehalte. Door de cola wordt dat omhooggebracht, dus dan helpt het. Verder kan het idee dat iets helpt ook al helpen (placebo-effect)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100