http://www.kleding-maten.nl/ kijk maar eens!

Toegevoegd na 8 minuten:
Als je dat niet vertrouwt en via internet wilt bestellen zou ik eerst eens met je zoontje naar een willekeurige kledingwinkel gaan en hem daar een kledingstuk laten passen. Zo weet je gelijk de maat!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Normaal is dat 116, maar je moet echt rekening houden met de lengte van het kind. Ons kleinzoontje moest altijd kleding hebben voor een oudere leeftijd dan hij was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, ik houd het op maatje 122.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, dat was ook ongeveer de maat van ons kleinzoontje. Eigenlijk moet je het bijna altijd passen, want soms verschilt het ene merk nog met het andere.
Bedankt voor het +je :)
De gemiddelde maat is 110. Maar de maat die hij moet hebben ligt niet alleen aan de lengte van het kind maar ook of hij dun is of wat dikker. Soms hebben kleuters nog een wat dikkig buikje en moet je al snel een broek in een wat grotere maat kopen en pijpen omslaan. Of ze zijn juist wat ielig en dan zakt de bij hun lengte passende maat broek juist weer van hun billen af. Ook scheelt het of de ouders klein of lang zijn.