Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoeveel zwaarder dan vet, zijn spieren eigenlijk?

ik zie bij van die afvalprogramma's vaak mensen die dan gemeten worden op hetzelfde gewicht als ik, maar die zien er dan heel zwaar uit, met veel meer vetribbels dan ik. die mensen hebben dan een normale lengte, en dat heb ik ook. ik ben wel sterker dan de meeste vrouwen. ik heb ook wel wat vetribbels. ik ben 1,70 en tussen de 80 en 85 kilo, en heb een taille van 84 cm. hoe kan het dat ik zo veel zwaarder ben dan ik er uit zie?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je meerdere weegschalen geprobeerd?
Ritsuka
14 jaar geleden
zolang je goed in je vel zit, maakt dat getal toch niet veel uit?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Bliets ja ik heb mijn eigen weegschaal, en die van de sportschool en die van de wii geprobeert. die van de wii was mij persoonlijke favoriet want die haalde er een paar kilo af, maar ik weet dat die andere twee wel kloppen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Spieren zijn bijna 20% zwaarder dan vet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hierboven staat al dat spier 20% zwaarder is,
maar net zo belangrijk is dat spier zich beter verdeeld en op de mooie plekken zit, dus het valt minder op. verder:
Heb je zware botten? (geen grap)
dan kan je daar 1 a 2 kilo verschil uit halen.
Sterke mensen, hebben vaak ook sterkere/zwaardere botten, dan mensen die altijd zitten. Ben je breed?
Breed van bouw heeft net als lengte veel invloed. Bronnen:
- http://www.runinfo.nl/afvalplan.htm
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing