Hoe kan ik de extra 5 kilo die ik gekregen heb na het stoppen met roken, kwijtraken? Ik ben al om de dag gaan hardlopen, en minder gaan eten.

Ik ben circa 2 jaar geleden gestopt met roken.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Voor je gezondheid is het belangrijker dat je gewicht constant is, dan wat je precieze gewicht is - ervan uitgaande dat je niet extreem obees bent. Die vijf kilo extra, mits constant, is dus niet zo'n heel groot probleem.

Wil je er toch wat af hebben, houd dan vooral dat hardlopen (of een andere vorm van beweging) vol. Koop een eenvoudige hartslagmeter, en informeer bij een sportschool of een diëtist bij welke hartslag je moet trainen om vet te verbranden. Je kunt die informatie vast ook op Internet vinden.

Train dan in het juiste hartslagbereik - niet lager, en niet hoger. Houd dat meer dan een half uur per keer vol, anders verbrand je alleen de direct beschikbare suikers. Dus beter twee keer per week een uur, dan vier keer per week een half uur.

Als je deze combinatie van intensiteit en duur niet volhoudt, voer je inspanningen dan *langzaam* op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

zuinig zijn met suiker en vet, en weinig koolhydraten en veel vezels. Lichaamsbeweging elke dag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe moeilijk het ook klinkt.... Volhouden!!!! En je er bij neerleggen dat het nou eenmaal zo is.

Sterkte
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beter 5 kg erbij dan 5 kg eraf en weer roken,gewoon in beweging blijven,en let op je eetgewoontes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mee eens..>+1
Of je hard loopt of iets anders maakt niet zoveel uit; de verbranding van lichaamsvetten begint pas na een half uur, als je korter loopt is dat wel goed voor je conditie maar val je er weinig van af.
Verder niet te veel snoepen, sterkte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed dat je bent gestopt met roken. Zorg voor variatie ook als ontbijt. Iedere ochtend 1 boterham met kaas werkt niet. Varieer met een appel, volkoren beschuit met vruchtenhagel, stroop, glas lauw water., melk. In de supermarkt gewichtsafname thee, groene thee en inderdaad hard lopen is heel goed. De hele dag varieren, ook tussendoortjes liga, rijstewafel. Je mag best een taartje maar neem dan geen grote punt. En veel water drinken.

Succes met afvallen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iets te beknopt. Waarschijnlijk heb je ooit een Sonja Bakker dieet gedaan. En die gewichtsafname thee is heel slecht voor je darmen!!
Je bent al goed bezig!! Als je minder eet en meer verbrand val je af. Die 5 kilo hoeft er niet in een week af. Doe het rustig aan. Veel mensen die willen afvallen eten niet meer. Dit is niet de oplossing. Zorg in ieder geval dat je 3 maaltijden per dag hebt. (ondbijt, lunch en avondmaaltijd) Daarnaast mag je tussendoortjes hebben. 4x per dag. Drink 1,5 liter water per dag (of thee) als er maar geen suiker in zit.
De site van voedingscentrum leert je hoe je het beste kunt varieeren met eten, en daar zie je ook een calorienteller. Leuk en nuttig!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In een warmte cabine buikspieroefeningen etc doen. Ik ben er in totaal 13 en een halve cm mee kwijt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel herkenbaar voor mij.
Ik ben zelf in april gestopt met roken (Heb daarvoor 15 jaar niet gerookt, met een tussenstop!! van een jaar)
Het is heel moeilijk om die aangekomen kilo's er weer af te krijgen, dat doe je niet effe.. :(
Ik heb van iemand een site gekregen om een dieet uit te zoeken die bij je past, om wat overtollige kilo's weg te 'werken'.
Ik ga er zelf morgen mee beginnen, dus misschien ook iets voor jouw.
www.dietenlijst.nl
zonder trema op de e , anders krijg je um niet.