Hoe gaat het als je in Coma ligt met poepen en plassen?

Misschien een beetje rare vraag maar vraag me dit toch af...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
40.5K

Het beste antwoord

Mensen die in coma zijn verschillen heel erg. Ze willen ook nog wel eens een catheter of een stoma aanbrengen om het op te vangen. Iemand die vaak in zijn eigen uitwerpselen ligt krijgt lichamelijke klachten zoals smetten of schimmels en dat kun je je natuurlijk niet veroorloven in het ziekenhuis.
Als mensen in een diepe coma liggen werkt hun stofwisseling niet meer zoals het hoort, dit kan verstopping veroorzaken. Het wil dus niet zeggen dat het er 24 uur per dag " uit loopt ". Vaak moet er ook gekatheteriseerd worden of gespoeld worden. Mensen die ernstig letsel opgelopen hebben willen ook wel eens overgeven en daar moet natuurlijk ook rekening mee gehouden worden. Tijdens een coma valt een deel van de hersens uit, hoeveel dit is en welk gedeelte verschilt per persoon maar geloof mij als je lange tijd in coma ligt heb je het zwaar! Je eet niet meer soms haal je zelf geen adem meer je beweegt niet meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Blijkbaar met behulp van een luier..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Incontinentie materiaal;)
Deze mensen krijgen een andere, aangepaste, soort voeding: "sondevoeding".
Ze doen hun uitwerpselen of urine inderdaad in een luier.

Toegevoegd na 33 seconden:
EDIT: De voeding is ook zo aangepast dat minder uitwerpselen zullen gaan produceren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
door een catheter te plaatsen,en een tijdelijke stoma ofzoiets