Kan het zijn dat iemand geen lach heeft?

En kun je jezelf een lach aanleren? Hoe dan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga je alsjeblieft niet zelf een lach aanleren. Een lach moet ècht zijn. Niks ergerlijker dan iemand die zich een bepaalde lach aan heeft gemeten.

Het beste antwoord

Iedereen heeft een lach, sommigen kan echter het lachen vergaan zijn. Mensen kunnen zo verbitterd raken dat lachen niet meer in hun repetoire thuishoort.

Je kunt jezelf wel een lach aanleren, acteren noemt men dat. Doe je net zo als leren fietsen of zingen of dansen, gewoon na-apen wat je een ander ziet doen/zoals je het wilt doen.

Ik ben echter van mening dat vroeg of laat, als je echt spontaan moet lachen je echte lach toch weer tevoorschijn komt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Iedereen heeft een lach, alleen niet iedereen gebruikt hem.
Een lach kun je niet aanleren, het is een natuurlijke trekking van de lippen, als je iets leuk vind..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aangezien jij zegt 'een natuurlijke trekking van de lippen', veronderstel ik dat je het hebt over een GLIMlach. Ik heb het over een lach.
In de showbizz wordt van danseressen verwacht dat ze altijd lachen (natuurlijk niet hardop), dus dat wordt ze aangeleerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen, zelfs de grootste chagrijn kan vroeg of laat hartgrondelijk om iets lachen. Iedereen heeft zijn lach, maar bij de een komt die makkelijker naar boven als bij de ander.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goh, je hebt mijn tante ontmoet.
Geloof het of niet, zij is de enige persoon op deze aardkloot die ik nog nooit op een lach heb weten te betrappen. Het enige dat er ooit soortement op leek was een minzaam glimlachje, maar zelfs die bereikte haar ogen niet.
Ja, het kan zijn dat iemand geen lach heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja tuurlijk kun je jezelf een lach aanleren... Even goed oefenen en stug volhouden...

Veel succes met je nieuwe lach...

Ja er zijn genoeg mensen zonder lach... Die zijn veel te serieus voor een lach... En dit is geen grapje, het is echt zo...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe het met de echte lach zit weet ik niet.

Van de lachspieren in het gezicht, die je gebruikt bij een glimlach en ook bij een echte lach, weet ik dat er mensen zijn die bepaalde spierzenuwen missen. Daardoor kunnen zij alleen maar serieus kijken. Dat is een enorme sociale handicap.