waarom blijf ik dorst houden?

Met dit weer is het natuurlijk goed om te drinken. Maar ik blijf maar dorst houden. Ik heb net al 5 longdrink glazen op, en nog steeds dorst. Tevens heb ik totaal geen honger, dit heb ik best we'll vaak en houd een tijd aan. Iemand enig idee of er iets mis kan zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je zonder die warmte ook zo'n dorst?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat drink je?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat drink je?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel dorst is ook een symptoom bij Diabetes.
Had mijn moeder ook.
Maar ja,dat hoeft het natuurlijk niet te zijn.
Maar als je ook last hebt van veel zweten,duizeligheid en vermoeidheid(?),dan moet je wel ff naar de huisarts.
Maar misschien is dat totaal niet zo bij jou??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hoeft niet meteen te zijn dat hij/zij een ziekte heeft, ik heb ook veel dorst maar dat komt doordat ik limonade drink.
Als ik water drink heb ik niet zoveel dorst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@wow
Ik zei al:het kan,het hoeft niet.
Maar mensen die dorst blijven houden,na veel drinken,het kan een symptoom zijn.
Kan..hoeft niet.
(Maar in dat geval hou je ook dorst bij water drinken)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik dacht eerlijk gezegt ook gelijk aan diabetes , maar dat is veels te voorbarig bij alleen dit symptoon!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik drink zo 7 longdrink glazen water achterover. Hm, soms heb ik wel periode's met moe/duizeligheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat voor alle zekerheid je suiker eens meten. Plas je ook veel ? Er zijn meer soorten diabetes die met veel dorst en drinken te maken hebben, niet alleen suikerziekte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het eerste wat door mijn hoofd schoot was; suiker(ziekte). Laat je controleren. Sccs

Antwoorden (6)

Niet al het drinken is een goede dorstlesser.
Van bv. frisdrank kan je nog dorst houden.

Tip: Drink water of groene (ijs)thee. Dat is een zeer goede dorstlesser :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan maandag altijd even naar de huisarts gaan en het probleem aan hem/haar voorleggen. Lijkt mij veel verstandiger dan hier de vraag stellen waarom je dorst blijft houden, niet lullig bedoeld hoor maar een arts kan hier beter antwoordt opgeven lijkt mij.
Suc6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit kan voortkomen uit een vorm van stress, maar kan ook duiden op iets anders wat je inderdaad het beste even aan de huisarts voor kunt leggen. Zou te maken kunnen hebben met de insuline produktie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien let je er te veel op en ben je daarom bezorgd? Maar je zegt toch dat je het in fases eerst had en dan weer niet...dus dan is er weinig aan de hand lijkt mij. Ik drink de laatste dagen ook minimaal 2 liter per dag. En dan weer een keer 1 liter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er HOEFT niets mis te zijn. Maar je zou voor de gein eens de etiketten moeten lezen van frisdranken. Je staat er versteld van wat er tegenwoordig allemaal in die flessen zit: behalve een enorme hoeveelheid suiker zit er vaak ook een beetje ZOUT in! Niet veel, maar net genoeg om te blijven 'tanken'. Uitstekend bedacht van de fabrikant, niet?! En helemaal die zogenaamde energy-drinks: 5 soorten suiker en een pietsie zout 'om de tekorten weer aan te vullen' na het sporten... goeie reclame-slogan, maar heeft verder niks om het lijf.
Heb je echt dorst, dan is en blijft (mineraal)water de beste oplossing.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zweet je veel? Dan juist doorgaan met water drinken!
Doe je dat juist niet - leg je vraag voor aan de huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag aan de dokter of je last van suikerziekte hebt.