Wat zijn die draden die ik soms uit mijn onderste oogleden kan trekken?

Ik heb geen oogontsteking ofzo, maar vaak kan ze in mijn ooghoek al voelen en dan naar buiten toe uit mijn ooglid halen. Hoe komt dit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.4K

Antwoorden (3)

Da's half opgedroogd oogeiwit. Zo ongeveer hetzelfde spul dat je soms 's ochtends in je ooghoek vindt.

Het kan zijn dat je toch een irritatie in je oog hebt; dan wordt meer van dat oogeiwit geproduceerd. Ook mogelijk dat je te weinig knippert, weinig traanvocht produceert, of in een te droge omgeving zit. In al die gevallen verdampt er veel traanvocht, waarna het oogeiwit (dat niet kan verdampen) indikt en zich bij de oogleden verzamelt tot iets draadachtigs.

Zit je veel aan de computer? Veel mensen hebben dan de automatische neiging nauwelijks nog te knipperen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yep +1
Als er pus in het oog zit, is er meestal sprake van een bacterie die dit veroorzaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt van alles kopen maar ga er mee naar een dokter toe. Het zijn je ogen en kan je niet vervangen. Dus wees er zuinig op.