ik heb een steenpuist die de arts open heeft gesneden daarna moest ik er 3 keer per dag trekzalf op doen maar nu is het heel erg on stoken ?

ik ben terug gegaan naar de huisarts maar die zegt gewoon door gaan met trekzalf is dit wel goed ?
heb trouwens wel een kuurtje antibiotica mee gekregen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
17K

Het beste antwoord

Trekzelf is een ouderwetse behandel methode. Als de puist al open is (in jou geval dus) Dan moet je het schoonhouden, povidonjoodzalf of -oplossing aanbrengen en afdekken met een gaasje.
Trekzelf heeft bewezen niet effectief te zijn en vaak zit er lood in, wat niet goed is. Ook kan er teer inzitten, wat de huid kan irriteren.
Als ik jou was, zou ik morgen de apotheek bellen, en om dit eens voor te leggen. Ze kunnen je goed adviseren.

Toegevoegd na 12 minuten:
Altijd goed je handen wassen, als je er aan bent gekomen. Een steenpuit die open is, is besmettelijk voor jou en voor een ander.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, ik weet dat niet zeker. Ik weet wel, dat artsen in mijn omgeving het niet meer voorschrijven. Verbaast me ook dat deze het nog wel doet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb er vannacht een nat gaasje op gedaan en het is geknapt alle pus en etter kwam eruit
het is ook gelijk minder pijnlijk

Andere antwoorden (5)

Klinkt logisch, antibiotica en open houden zodat de rommel eruit kan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja gewoon doorgaan, de trekzalf maakt de wond zuiver en de antibiotica gaat de ontsteking te lijf.
Het is even lastig maar het komt wel goed zo.
Beterschap ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geen zorgen maken,dit is een natuurlijk verloop bij een steenpuist, de ontsteking zit ook in de diepte,door de bovenkant weg te snijden,komen de bacterieen naar boven,er wordt nu oppervlakkig aan gewerkt door de trekzalf
en inwendig door de AB,de ontsteking komt nu goed naar boven ,en geneest van binnen uit.een natuurlijke reactie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat goed helpt, naast de trekzalf, is regelmatig weken in biotex groen, zo warm als je kan verdragen.
sterkte en succes!
Rieneke1
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
soda wist ik, dat dat uit de gratie was, dankzij cica :)
ik heb veel baat bij biotex, met m'n hidradenitis.
dank voor de tip, weet je ook wat badedas zo werkzaam maakt (is toch een shampoo?).
Rieneke1
12 jaar geleden
ok, bedankt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Badedas is hier idd prima voor.
Je moet de puist gewoon uitknijpen en een pleister opplakken