Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb een steenpuist die de arts open heeft gesneden daarna moest ik er 3 keer per dag trekzalf op doen maar nu is het heel erg on stoken ?

ik ben terug gegaan naar de huisarts maar die zegt gewoon door gaan met trekzalf is dit wel goed ?
heb trouwens wel een kuurtje antibiotica mee gekregen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
17K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Trekzelf is een ouderwetse behandel methode. Als de puist al open is (in jou geval dus) Dan moet je het schoonhouden, povidonjoodzalf of -oplossing aanbrengen en afdekken met een gaasje.
Trekzelf heeft bewezen niet effectief te zijn en vaak zit er lood in, wat niet goed is. Ook kan er teer inzitten, wat de huid kan irriteren.
Als ik jou was, zou ik morgen de apotheek bellen, en om dit eens voor te leggen. Ze kunnen je goed adviseren.

Toegevoegd na 12 minuten:
Altijd goed je handen wassen, als je er aan bent gekomen. Een steenpuit die open is, is besmettelijk voor jou en voor een ander.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, ik weet dat niet zeker. Ik weet wel, dat artsen in mijn omgeving het niet meer voorschrijven. Verbaast me ook dat deze het nog wel doet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb er vannacht een nat gaasje op gedaan en het is geknapt alle pus en etter kwam eruit
het is ook gelijk minder pijnlijk

Andere antwoorden (5)

Klinkt logisch, antibiotica en open houden zodat de rommel eruit kan
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja gewoon doorgaan, de trekzalf maakt de wond zuiver en de antibiotica gaat de ontsteking te lijf.
Het is even lastig maar het komt wel goed zo.
Beterschap ermee!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden