hoe beinvloed de leefomgeving het karakter van een persoon?

Voor school moeten wij een onderzoek doen maar ik kan niks vinden op internet. Hebben jullie misschien en goed antwoord?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (7)

Een pasklaar antwoord niet (dat zou te makkelijk zijn), maar je kan denken aan opvoeding, geldende normen- en waardenpatronen, geloofsovertuiging, het weer, demografische, economische en sociale aspecten, wetgeving, en zo nog meer van die dingen...

Heb je daar wat aan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het karakter wordt grotendeels bepaald door je genen en slechts een klein gedeelte door je jeugd en de omstandigheden/omgeving .
Als je van huis uit een erg rustig persoon bent, dan zal je door je leefomgeving niet zo maar een driftig persoon worden.
Ben je van huis uit een erg opvliegend persoon dan zal ook dat niet zo maar veranderen, dus ook niet door je leefomgeving, je blijft wie je bent, hooguit een beetje bijgeschaaft en aangepast.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je karakter kan m.i. niet beinvloed worden,dat staat vast bij je geboorte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Karakter wordt naar mijn idee in de eerste 3 jaar gevormd.

Dit is nodig om een basis te krijgen zodat je in je nieuwe gezin kan (over)leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer eens te zoeken op 'nature' en 'nurture'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ooit de film thirteen gezien? Gaat om een meisje die in een korte tijd compleet veranderd door een ander meisje, waar ze heel graag bij wil horen. Een interesante film om te kijken voor je onderzoek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/beinvloed-leefomgeving-gedrag-persoon.24544

Heb je deze vraag nou 2x gesteld?