Ik heb soms periodes waarin ik niet goed kan praten, ik stotter dan vaak, zoek naar woorden, kan letters niet uitspreken hoe komt dit ?

het klinkt dan alsof ik stomdronken ben. soms gaat het gepaard met licht in het hoofd voelen.
hoe komt dit? hoe verhelp ik het? en heeft dit probleem ook een naam?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (6)

Lijkt me reden om even naar de huisarts te gaan. Het zou een (lichte) TIA kunnen zijn.
bamibal
12 jaar geleden
Heb je dit al lang?
Want ik zit me eerlijk gezegd af te vragen of je niet een (mini) TIA hebt. Het is zeker niet mijn bedoeling je bang te maken hoor, maar ik zou toch eens een 'date' met je huisarts regelen.

Toegevoegd na 39 seconden:
Ja, zie je nou. Ik was mijn antwoord nog aan het typen, maar Bamibal zegt het ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zonder meteen het ergste te denken.
Kan het niet zijn dat je gewoon oververmoeid bent?
Dit kan je spraak en denk vermogen tijdelijk aantasten. Ook stess en onzekerheid kunnen een factor zijn.

Tis altijd verstandig om een dokter te raadplegen, met dit soort zaken.

Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb soortgelijke klachten gehad bij migraine, of in elk geval bij het aura dat ik had. Ik kon totaal niet meer op de woorden komen en raakte in paniek. Later las ik dat het bij migraine kan voorkomen. Ik zou in elk geval toch even naar de huisarts gaan om dit te bespreken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
"het aura" ??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Migraine met aura Bij migraine met aura gaan één of meerdere waarschuwingen aan de migraine vooraf, deze waarschuwingen worden ook wel auras genoemd. Deze waarschuwingen zijn onder andere een tintelend gevoel in één van de ledematen, slecht zicht en het waarnemen van blinde vlekken of lichtflitsen. Bron: http://ziboe.nl/migraine/migraine-met-aura
bamibal
12 jaar geleden
ah, ik snap 'm.
ben het met mijn bovenbuurvrouw eens.
ik heb het ook geregeld, bij vermoeidheid, migraine, bij een aankomende virusinfectie en bij koorts. bijvoorbeeld als we uitgaan tot midden in de nacht, dan kan ik ook niet op de meest normale woorden komen. of als we natafelen en het wordt laat, dan ga ik verkeerde woorden uitkramen. ik beschrijf het altijd alsof ik me een beetje 'vaag' voel, onwerkelijk, net alsof ik niet helemaal meer in de realiteit sta, maar nét even erbuiten. ik wil als ik me zo voel ook niet autorijden of fietsen enz.
ik zou je willen aanraden om in ieder geval even met je huisarts hierover te gaan babbelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien een lage suikerspiegel? Dat is makkelijk te achterhalen door het eten van dextrose of gewoon suiker als je je weer zo voelt. Als dat werkt is het wel raadzaam om naar een dietist te gaan omdat een lage suikerspiegel niet goed voor je is.