Wat is een goede oefening om achterkant schouders te trainen?

Bestaat er een goede oefening om de spieren in de achterkant van de schouders te trainen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

Met twee halters op je rug liggen en ze van de zijkant naar boven brengen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bedoelt de flies? Dat is voor de borstspieren. Zelfde oefening als de pack-deck maar dan liggend.
Train je de rug niet mee.
ronaldP
12 jaar geleden
Spieren gebruik je meestal aan de kant waar de beweging heen gaat. In dit geval inderdaad je borstspieren en de spieren aan de voorkant van je schouder.
Monsteroefening: Optrekken.
Echter met de duimen naar binnen en de bovenzijde hand naar het gezicht toe.
Varieren in hand-afstand. Handen dicht bij elkaar en ver uit elkaar en optrekken maar. Goede maand goed trainen en je ziet al resultaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb zelf nu fysiotherapie omdat ik kraakbeen in mijn schouder beschadigd heb met een val.
Ik doe oefeningen waarbij ik op borsthoogte iets naar mij toe trekt. (achterkant). Ook zijwaarts met gestrekte armen gewichten tillen (Zware oefening dus lichte gewichten). Dit dus om de bovenkant van mijn schouders te trainen.
12 jaar geleden
'Deltoïdeus medialis' heet dit gedeelte van de schouderspier. Een aparte oefening voor de achterkant van de schouders is de bent over lateral raise, de voorovergebogen variant van de lateral raises die je voor de zijkant van je schouders doet.
Zó voer je de oefening correct uit:

Je kan de oefening staand, zittend en liggend (op een lage incline bench) uitvoeren. Wij kiezen voor de staande versie. Je hebt er twee dumbells voor nodig, met niet al te veel gewicht, die je evenwijdig langs je lichaam laat hangen.

Uitgangspositie: zet je voeten op schouderbreedte naast elkaar en zorg voor en lichte knik in je knieën. Buig voorover vanuit je middel en trek een holle rug, tot je bovenlichaam bijna evenwijdig aan de vloer is. Je armen zijn nagenoeg gestrekt en hangen verticaal naar beneden.

Uitvoering: hef de dumbells naar boven in een hoek van negentig graden totdat je palmen naar de grond gericht zijn in plaats van naar je benen. Houd deze positie twee seconden vast en laat het gewicht weer zakken.

Waar je op moet letten:
1.De deltoïdeus medialis is een kleine spiergroep. Je zult maar weinig gewicht kunnen gebruiken.
2.Doe de bent over lateral raise aan het begin van je schoudertraining.
3.Bij de beweging naar boven níet zwaaien vanuit je onderrug. Tijdens de hele oefening bewegen alleen je armen.
4.Doe twee tot drie keer zo lang over het laten zakken van van de dummbells vergeleken met het heffen.
5.Zorg dat je armen recht opzij wijzen gedurende de oefening en niet naar achteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gebruik gewichten van 1 kg en ga staan op beide benen.. armen recht naar voren en op zij.. dit een aantal keer doen, dan even rust en weer een aantal keer doen.
Je zal merken dat het dan snel beter gaat.