Je hoort wel eens dat iemand in één nacht grijs haar heeft gekregen. ..Is dat een fabel of kan het echt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.9K

Het beste antwoord

In onderstaand artikel is sprake van een vrouw onder doktersbehandeling wier haar binnen enkele weken grijs werd.
Ik acht het dus waar dat het op korte termijn mogelijk is, in een nacht lijkt me toch een mythe.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dit is nog steeds niet bewezen; dus een fabeltje..

Toegevoegd na 5 minuten:
Bij ZEER groot verdriet zou het wel in een aantal dagen kunnen vergrijzen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan echt... Een haar is hol en er zit een vloeistof in en er is dus capillaire werking... Als de holte te groot wordt voor de capillaire werking, dan kan het ineens eruit lopen dat vocht met de kleurstof.... En dat kan in één nacht gebeuren inderdaad... Is het vocht eruit gelopen dan is het haar grijs...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wow.. waar haal je die wijsheid toch allemaal vandaan????
:-)
AWM
14 jaar geleden
Dit is echt een fabeltje, helemaal in één nacht!
Het ontstaan van grijs haar,
professioneel gekend onder de naam canities, is een resultaat van genetische programmering in de meeste gevallen en de ontwikkeling is een gevolg van veroudering.
In sommige gevallen kan grijs haar ontstaan ten gevolge van langdurige perioden van stress, ziekte en arme voeding. In die gevallen waarin grijs haar een resultaat is van stress of medische- en voedingsoorzaken heeft, kan het oplossen van de oorzaken van grijs haar soms ervoor zorgen dat het haar terugkeert naar zijn oorspronkelijk pigmentatieniveau. In de méérderheid van de gevallen echter is het zó dat ééns het haar grijs is, het voorgoed grijs is.
Zoals gezegd:
Grijzend haar is een onderdeel van het natuurlijke verouderingsproces, waarbij steeds minder pigment in de schachten wordt afgezet. Grijze haren verschijnen doorgaans eerst bij de slapen en verspreiden zich dan over de rest van het hoofdhaar. Baard- en lichaamshaar kunnen later grijs worden.
De haarkleur wordt bepaald door de concentratie van melaninepigment (kleurstof) in de haarschachten. Hoe meer melanine het haar bevat, hoe donkerder het haar.

al@din HJ
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus volgens jou kan het niet in 1 nacht?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mij is de baard al grijs maar het hoofdhaar moet nog volgen.