Waardoor komt het dat mijn nagels erg gevoelig worden als ik nagellak gebruik?

Ongeveer 5 uur nadat ik mijn nagellak heb opgebracht worden mijn nagels erg gevoelig. Ik gebruik basecoat. Heeft iemand enig idee hoe dat kan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij 'gevoelige' nagels heb ik moeite om me er iets bij voor te stellen. Wat bedoel je precies? Welke klachten heb je?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het voelt alsof er iets zachtjes op m'n nagels duwt. En als ik er echt op duw dan is het niet echt pijnlijk maar voel ik het toch erger dan zonder nagellak.

Antwoorden (2)

Ik zal gewoon een nagelverharder halen.
En misschien ligt het aan het merk nagellak of gebruik je verschillende?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik die van de Hema en die van Catrice, heb het ook een keer met die van Rimmel geprobeerd maar toen had ik er ook last van.
je nagels kunnen niet gevoelig worden, dat is dood materiaal, wel kan je nagelbed gevoelig worden, de enige oorzaak die ik kan bedenken is dat je nagelbed te weinig zuurstof krijgt bij het gebruik van nagellak, je moet je nagellak ook nooit tegen de nagelriemen aansmeren, maar altijd een stukje daarvan af
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad de nagelbedden niet de nagels zelf ;). Ik smeer het altijd wel wat van de nagelriemen af, maar ik zal het is een keer wat meer doen.