Hoe werken dit soort eye illusions?? Zie uitleg.

Met dit plaatje werkt het zo: Je moet je 30 seconden concentreren en dan naar een witte muur kijken je ziet dan de afbeelding als een soort schaduw op de muur.hoe werkt dat in je brein of op je netvlies?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha heeft dit gewerkt bij jou? Bij mij in ieder geval niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik zag het wel,maar misschien moet je het bij daglicht doen en mijn foto was iets groter.
Verder is dit ook maar een voorbeeld zo zijn er talloze.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nu je het zeg ik zie de omstrek van mn iphone op de witte muur en de omstrek van die man maar verder niets
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thanx EDD16 geeft mij even een tikje op goeie vraag, = 1 punt erbij voor mij.

Het beste antwoord

Het antwoord op die vraag is heel veel ingewikkelder dan de vraag zelf.
Simpel gezegd werkt het doordat je hersenen zo lang hetzelfde signaal binnenkrijgen in heel fel contrast, waardoor je minder sterk gaat reageren op die prikkels. Je hersenen gaan als het ware compenseren voor wat ze binnenkrijgen. Al het wit wordt donkerder gemaakt en al het zwart lichter gemaakt. Doordat je dan ineens naar iets in een egale kleur kijkt terwijl je hersenen nog steeds dat contrast aan het compenseren zijn zie je de afbeelding dus in het negatief.
Nogmaals, het is ingewikkelder dan ik het nu uitleg, maar daar komt het op neer ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je ogen houden je voor de gek, als je in een vel lampje kijk zie je toch ook zo een blauwe vlek. nou met dat zwarte en witte door elkaar gaan je ogen ook zo een vlek zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het nabeeld is het beeld dat het menselijk oog waarneemt, wanneer de blik eerst gericht wordt op een fel gekleurd voorwerp, en vervolgens op een witte - of juist geheel zwarte - achtergrond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet iedereeen ziet die illusie. Via onderstaande link kun je er nog een paar zien. Het is een kwestie van concentreren en snelle veranderingen, waaraan je hersenen op dat moment nog niet gewend zijn.

http://www.planetperplex.com/nl/category/gezichtsbedrog/
jc54
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ van mij,hele leuke link!!!