Ben ik allergisch voor scheermesjes?

Als ik me heb geschoren krijg ik bijna meteen daar na allemaal rode stipjes op mijn huid waar de haartjes gezeten hebben. Dit blijft dan een paar dagen zo en tegen de tijd dat het weg is dan komen er al weer nieuwe haartjes voor in de plaats. Ik heb het geprobeerd met wegwerp scheermesjes, ontharingscreme van Feet, een elektrische onthaarder.. maar ik heb altijd hetzelfde resultaat. En als ik straks weer op vakantie ga naar Egypte dan wil ik mijn benen wel kunnen showen. Mijn vragen zijn nu:

1. Ben ik allergisch voor scheermesjes of is mijn huid gewoon te gevoelig?

2. Welke andere ontharingsmethodes zou ik nog kunnen proberen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.3K
Ritsuka
12 jaar geleden
Gebruik je scheergel bij het mesje?
Scrubben na die tijd kan ook helpen.

Antwoorden (5)

Nee, dat ben je niet, ik heb het soms ook.
Wat je moet doen is scheren met de haargroeirichting mee, dan heb je veelminder last van bultjes.
En als je echt alles weg wilt hebben zou ik je waxen aanraden.
Doet even pijn, maar dan blijft het meestal wel een paar weken weg.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jep, klopt helemaal.. Ik had hetzelfde.. Scheer nu met de haargroei mee en gaat prima. Ik heb ook een overgevoelige huid.
Ik denk dat je iets meer moet betalen voor je scheermesjes. Als je die goedkopere scheermesjes neemt heb je altijd problemen. Wanneer je gebruikt maakt van een wat duurder scheermesje (met van die aloë vera strips tussen de mesjes) voorkom je een heleboel irritaties.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat je ook zeker kunt proberen:

Eerst met een scrubhandschoen de huid (en stoppels) goed scrubben

Daarna scheren, met scheergeld/schuim en je mesje met de richtig van je haargroei meebewegen, naar beneden dus :)

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is geen allergie, het is wel huidirritatie.
Als je de volgende tips opvolgt hebt je er als het goed is minder last van:
-verwijder lange haren eerst met een trimmer of tondeuse
-gebruik nieuwe scherpe mesjes
-neem voordat je gaat scheren eerst een lange warme douche of een warm bad, je huid word daardoor soepeler
-gebruik een scheercrème voor de gevoelige huid en breng dat ruim aan
-scheer (als je er nog niet zo aangewend bent) eerst met de haargroeirichting mee, pas als je wat vaker geschoren bent tegen de haarrichting in.

Neem de tijd en douche na met warm water. Daarna zachtjes afdrogen (deppen).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alles wat word geantwoord is goed, alleen wil ik toevoegen dat je huid ook moet wennen aan scheren, als je niet dagelijks scheert kan het ook problemen geven