is het schadelijk om sokken in bed te dragen omdat je koude voeten hebt?

Ik heb altijd sokken aan in bed omdat ik koude voeten heb, maar ik hoorde een keer dat dat schadelijk was omdat het je bloedvaten klem drukt. Is het waar, en dus schadelijk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed eten kan prima helpen tegen koude voeten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wil je dat alsje/ublieft niet blijven zeggen! Denl je/u als ik het leuk vind! :'(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed eten kan prima helpen tegen koude voeten!
Ritsuka
12 jaar geleden
Zolang de sokken niet strak zitten is er geen probleem.
Ik heb ook problemen met koude handen en voeten, ondanks dat ik goed eet (zie ook mijn vraag hierover)
Erg vervelend :(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka: er ontgaat je iets, maar dat geeft niet.
GeForce101: en toch blijf ik het zeggen. Oók omdat het zo is. En óók omdat je er zelf mee bezig bent. En óók omdat ik uit eigen ervaring weet hoe moeilijk het is als je een eetprobleem hebt (ik heb/had het omgekeerde).
Een kruik kopen bij een drogist, die vullen met heet water uit de kraan en in je bed leggen kan ook heel fijn zijn bij koude voeten :-)
Ritsuka
12 jaar geleden
Ik weet van het eetprobleem van de vraagsteller, maar wilde even melden dat het ook een ander probleem heeft. Maar als je te weinig eet, heeft je lichaam simpelweg geen energie om zichzelf op temperatuur te houden.

Het beste antwoord

Als ze niet te strak zitten is het geen probleem, maar ik neem aan dat je die overdag ook niet draagt.
Er zijn zelfs speciale bedsokken te koop... dus nee, het is niet schadelijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

als je gewone sokken aan doet is het geen probleem. ik doe het al jaren en slaap er beter van!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welnee. Sokken aan in bed kan absoluut geen kwaad. Dit is een `broodje aap` verhaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn veel mensen die dit doen .
Loszittende sokken kan geen kwaad dat is aangenaam slapen.
Het kan wel zo zijn dat je overdag minder tegen de kou kunt omdat jou voeten aan deze warmte wennen.
Maar dat is niet bij iedereen het geval.
12 jaar geleden
Nee,volgens mij niet (als hget net te strakke sokken zijn),maar wanneer je aanleg hebt voor zweetvoeten ,heb je misschien dus wél n ander probleempje:..'s morgens wakker worden met zweetvoeten...

Toegevoegd na 17 minuten:
hget=het
net=niet

Toegevoegd na 18 minuten:
hget=het
net=niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vroeger droegen mensen altijd sokken in bed... sterker nog... ook nog een muts... toen de huizen beter verwarmd werden, werd dit voor de meesten onnodig en verdwenen eerst de slaapmutsen en later ook de sokken. Maar als jij het koud hebt.... dan doe je gewoon lekker rustig sokken aan hoor, niets mis mee!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, als de bovenrand maar niet knelt. Er zijn zelfs speciale bedsokken te koop, die hebben een wat wijdere bovenrand die los om je enkels zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat is niet schadelijk.

Maar als je als 16- jarige jongeman altijd koude voeten hebt in bed, dan zou je je moeten afvragen of
dat wel gezond is en wat je daar aan zou moeten doen.

Eet je wel goed?
Sport je genoeg?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zegt niets. Ik heb dat ook al mijn hele leven, zelfs als ik 's zomers in bed lig te zweten zijn mijn voeten soms nog koud.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie veel reacties die suggereren dat goed eten hiertegen helpt. Nou, bij mij iig niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar jij hebt misschien geen eetprobleem Frans.