Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb vaker opgemerkt als ik echt heel boos ben mijn hele lichaam trilt en vooral mijn benen en handen,, is dat wel normaal trillen bij nervositeit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Héél boos worden is geen nervositeit. Zoals je zelf al gemerkt hebt, worden mensen vaak boos met hun hele lijf.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (4)

Ja, ik heb dat ook. Dan stroomt gewoon alle woede en adrenaline door mijn lichaam. Als er dan iemand in je buurt komt kan je heel erg uit je schelp komen. Als er iemand me slaat heb ik hetzelfde gevoel. Dan kan ik ook wel eens hard terugslaan
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja hoor dat komt dat boos worden heel erg veel energie kost, dat moet overal vandaan komen uit heel je lichaam, je zenuwgestel komt dan energie te kort om je spieren en zenuwen voldoende te besturen, dus gaan ze trillen.
Dat kan zo heftig zijn, dat je zelfs flauw kunt vallen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij boosheid maak je hormonen aan, adreline komt hierbij ook vrij. Gezien het lichaam geen direct gevaar waarneemt moet het lichaam de adreline ontladen uit het lichaam. Dit is het trillen . Als je heel nerveus bent maak je ook adreline aan en tril je dus ook...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je boos bent span jij je spieren aan en gaat er vanalles door je hoofd heen.
Trillen doe je meestal bij en van de grote woede die je voelt en misschien op dat moment niet kunt uiten.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing