Hoe groot moet je zijn om een topmodel te worden? Als je geen mannequin mag worden, dan met fotomodel?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (2)

Een fotomodel is iemand die als onderwerp voor het maken van foto's fungeert. De ideale lengte voor een model is vanaf 1.72 meter.

Bij modellenbureaus worden echter ook andere types fotomodellen onderscheiden:

Special: Fotomodel dat niet aan alle eisen voldoet maar misschien iets speciaals heeft of gewoon ergens erg geschikt voor is.

Edel Special: Model dat iets specifieks heeft waar veel geld mee verdiend kan worden, te denken is aan: een model dat een mooie huid heeft en een gezicht dat zeer symmetrisch is.

Handmodel: Er bestaan ook modellen die model zijn voor een deel van zichzelf zoals: handen, voeten, benen.

Body-double: Een model dat gebruikt wordt als stand-in bij bijvoorbeeld een film.

Look-alike: Model/actrice die heel erg op een bekend persoon lijkt.
Fashionmodel: Fotomodel dat aan een speciale lengte en speciale eisen voldoet, heel gangbaar is maat 36 en een lengte vanaf 1.72 meter, dit verschilt echter iets per modellenbureau.

Mannequin: Model dat heel erg dun is en een goede lengte heeft, als mannequin (ook wel: Runwaymodel genoemd) wordt verwacht dat iemand de juiste lengte en de juiste maten heeft. Bij een mannequin heeft men over het algemeen een voorkeur voor een wat langer model; 1.74 is zo’n beetje de ideale lengte, iets langere modellen bestaan natuurlijk ook. De mannequins zijn vaak nog iets dunner dan de fashionmodellen, maar er zijn genoeg fashionmodellen die ook mannequin zijn of andersom.

Hieruit blijkt dat lengte niet altijd belangrijk is.

Bron:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Fotomodel

(RJ)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Minimaal cup D :)