Moet je als je al eerder in dat ziekenhuis ben geweest voor hetzelfde alsnog een verwijskaart hebben ?

Ik moet morgen naar het ziekenhuis omdat mijn spiraaltje waarschijnlijk niet goed zit. Ik heb het spiraaltje laten zetten in het ziekenhuis en had daarvoor een verwijskaart van de dokter. Nu is mijn vraag moet ik voor morgen een nieuwe verwijskaart hebben ? Of is dat niet nodig omdat ik daar al een ben geweest voor bijna hetzelfde ( wel zelfde afdeling!)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

nee, het is een vervolgafspraak, daarvoor heb je geen verwijskaart nodig

Toegevoegd na 6 minuten:
als je in het zelfde ziekenhuis naar een andere arts moet, omdat je bijvoorbeeld je neus gebroken hebt, dan heb je wel een nieuwe verwijskaart nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je binnen 1 jaar voor naar dezelfde specialist/afdeling teruggaat niet, na 1 jaar moet je weer een verwijzing vragen via je huisarts.