Ik zie het leven helemaal niet meer zitten wat moet ik nu doen?

Ik zie het leven helemaal niet meer zitten ik vind het maar saai ik zit nog op school en daar heb ik helemaal geen vriendinnen... Iedere avond zit ik te denken van zal ik nog verder gaan of niet... Wie weet een manier om mezelf nog te motiveren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (24)

Heb een levensdoel.

Toegevoegd na 2 minuten:
Een levensdoel kan van alles zijn. Je kan beroemd willen worden of juist iemand die altijd liefdevol is naar anderen.

Ergens goed in worden gaat niet zomaar. Als je blijft oefenen wordt je beetje bij beetje er beter in.

Oja, denk optimistisch! Altijd, wat er ook gebeurd. Dit is misschien wel het moeilijkste wat er is, maar toch, probeer het te doen!

Toegevoegd na 17 minuten:
Misschien was mijn antwoord hierboven even bot. Maar ik begrijp precies wat je bedoeld. Je zit nu op school wat de meeste kinderen al niet leuk vinden, en als je dan geen vrienden hebt is dat nog minder leuk.

Dan heb je waarschijnlijk ook nog het uitzicht dat je denkt, wat heeft het leven toch voor zin? Hierna moet ik ook nog tot mijn 67e werken.

Maar inderdaad, het leven zelf heeft geen doel, maar alles wat leeft, heeft het doel te leven. (misschien een beetje rare zin.

Het leven maak je met elkaar, dus ik begrijp dat wanneer je vrienden hebt dit naar voor je is.

Ik ken je thuissituatie niet, maar als die er iets mee te maken heeft kan je dat het er beste ook bij zetten!

Hoe maak je nou vrienden?
Onthoud altijd, dat jij, net zoals iedereen gelijk is.

- probeer bij gymlessen actief mee te doen! Probeer bij trefbal de bal te vragen en dan iemand af proberen te gooien, mocht dat niet je sterkste punt zijn, gooi de bal weer door)

- ben je goed in een vak? Probeer mensen die jou aardig lijken te helpen als ze slecht zijn in een vak.

- Zoek een hobby! Tekenen, gitaar spelen? Door middel van het internet kan je makkelijk (ook anoniem) op sites zoals hyves je hobby delen.

- Wordt lid van een vereninging. Ja waarom niet? ergens lid van worden? Daar zitten waarschijnlijk allemaal mensen die jou interesse ook delen. (sport, muziek enz.)

- ga vrijwilligerswerk doen. Dit is echt een goede manier om met mensen in contact te komen. Je houd er waarschijnlijk ook contacten van over!

Als je iets van deze punten gaat doen, ben ik er zeker van dat je vrienden maakt!

Toegevoegd na 21 minuten:
Wees een goede spreker, wanneer je met iemand een gesprek aan gaat. Houd het gesprek dus levend! Geef antwoorden en vragen en andersom!

Stel geen vragen waarop het antwoord alleen ja of nee kan zijn.

Houd je van films? ja/nee
Wat voor films vind je allemaal leuk? rambo/super 8 en jij?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoe oud ben je??
toen ik op de middelbare kwam had ik ook geen vrienden
tot 2 jaar toe ben ik helemaal alleen geweest
maar nu ik in de 3e zit heb ik ondertussen mijn eigen groep vrienden, ze zitten niet in mijn klas maar ik heb vrienden, waar ze ook zijn ze tellen altijd mee

denk daar aan als je jezelf eenzaam voelt

en ik voel me op school ook nooit fijn en zie het nut van leven vaak niet meer
maar ik denk dan gewoon "zodra ik dit afheb kijk ik niet meer om naar alle mensen die mij hebben genegeerd, als ik mijn best doe kom ik veel verder en dat zijn hun degene die zich lullig voelen "

ik hoop dat je hieraan iets hebt, een einde maken is nooit de goeie oplossing
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meld je aan op Penvrienden.nl
en vind iemand met dezelfde interesses om mee te mailen. Mij helpt dat altijd, ook al is het maar mailen. Misschien groeit er een nieuwe vriendschap uit!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
denk aan de mensen die wel van je houden, je ouders, opa's en oma's, broers en zussen, die kunnen en willen je echt niet missen, misschien mag je een huisdier die kan je ook veel vreugde geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoek een hobby of een sport waar je blij van word.
Ritsuka
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plus
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Min
Ritsuka
12 jaar geleden
wat is er niet onderbouwd aan? als je zorgt dat je iets hebt waar je blij van word, heb je iets om naar uit te kijken en krijg je meer lol in je leven. Sorry dat ik een kort en bondig antwoord heb gegeven, in plaats van een compleet opstel.
Ik weet natuurlijk niet veel van jouw situatie, maar wat ik wel weet is dat je jong bent, en de meeste mensen die op jouw leeftijd zo verdrietig zijn komen daar echt wel weer boven op.

Ik heb er zelf ook ervaring mee, thuis was er niks te doen op school nauwlijks vrienden ik was erg verdrietig .
Toen het zo niet meer verder kon heb ik mijn hele leven veranderd ik ben naar een andere school gegaan ben bij mijn andere ouder gaan wonen en nu is alles perfect.

Waarschijnlijk kan je niet zoiets doen maar wat je wel kan doen is bijvoorbeeld lid worden van een sportclub ( gewoon proberen) wellicht kun je naar een andere klas gaan en daar vrienden proberen te maken of dat in je huidige klas doen, veranderingen doorvoeren zijn belangrijk denk ik.

Het kan aan jou liggen dat je weinig vrienden hebt dus probeer te kijken waarom je die niet hebt en verbeter jezelf op dat punt.

Ook een psycholoog kan je helpen het is immers hun werk om mensen van hun verdriet af te helpen, en er is niks ergs aan om naar een psycholoog te gaan, heel veel mensen doen dat het is normaal.

Dit zijn al mijn tips, hopelijk kun je er wat mee en veel sterkte!

Toegevoegd na 5 minuten:
Geloof mij levens kunnen enorm snel veranderen! Het ene moment heb je nauwlijks vrienden en ben je verdrietig en een paar maanden later kan je gelukkig zijn en vrienden hebben!

Als je volhoud kun je voor je het weet weer gelukkig zijn!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Herkenbaar, voor mij is school ook vreselijk. Als ik bij een groepje gaat zitten, wordt er nauwelijks tegen me gepraat, of beginnen ze me te pesten.
Enfin; Het is dan goed om vrienden buiten school te zoeken, en misschien naar een concert/sportvereniging/wat dan ook te gaan. Het leven is zonder sociaal contact met mensen ook dan heel lastig vol te houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hou voor ogen dat er eigenlijk niet zoiets bestaat als een doel in het leven. Het leven heeft geen doel. Het leven is gewoon het leven, verder niks. Maar je kunt er wel wat van maken. Je kunt een doel creëren.

Uiteraard is het ieders recht om niks te doen, maar hou er dan rekening mee dat je tot de conclusie zal komen dat het leven saai is. Vaak is onzekerheid en niet weten wat te doen een reden. Aan beiden is wat te doen.

Hou jezelf het volgende voor:
Doe je niks, dan gebeurt er niks.
Doe je weinig, dan gebeurt er weinig.
Doe je veel dan gebeurt er ook veel!

Ga naar een sportschool, of ga lopen of fietsen met mooi weer of bij storm, desnoods in je eentje. Koop of vraag aan je ouders een huisdier. Dat geeft ook meteen een doel in je leven.

Na je eerste plannen of stappen, moet je wel doorzetten, want zonder het te beseffen verval je weer terug in de dagelijkse sleur. En vergeet nooit: de zon schijnt ook voor jou!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ 1 !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt :)
Ooit had ik het zwaar en ging op mijn knieën bidden tot God en vroeg hem: ohw lieve God geef me kracht" . En ik kreeg een hoop problemen. Ik begreep het niet maar later bleek dat door deze problemen aan te gaan en op te lossen, kreeg ik meer kracht dan ik had durven dromen. Het hielp me te ontwikkelen en te groeien en sterk te worden. Dit geldt voor jou nu ook.Al je emoties zijn nu zwaar, zie het niet als je ondergang,maar als een kans om te groeien en juist heel sterk te worden.Zie het als een uitdaging om dit te overwinnen en als je dat gelukt is, kun je straks andere mensen helpen hoe ze hier ook doorheen kunnen komen en hebben deze problemen er voor gezorgd dat je een geweldige steun wordt voor heel veel mensen, die je niet had kunnen helpen als je niet eerst zelf had ervaren hoe het voelt als je dit moet doorstaan. Praat er sowieso ook over met je ouders of een ander persoon die je vertrouwt. Ook de huisarts zou je kunnen helpen zoeken naar de juiste oplossing.
Heel veel sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bravo! Jij snapt het.
Maak een lijstje van de dingen die je leuk en niet leuk aan je leven vindt. De kolom met de niet-leuke dingen zijn volledig jouw eigen verantwoordelijkheid en daar moet je dus zelf verandering in brengen.

Je moet zelf vriendinnen gaan maken (=eigen verantwoordelijkheid) en dus niet verlegen zijn of over je heen laten lopen. Jij moet het zelf doen en anders blijft je situatie van nu voor altijd hetzelfde en blijf je dus de rest van je leven ongelukkig.

Het is heel makkelijk. Wat kunnen die stomme grietjes jou nou doen? Trek je smoel open en laat zien dat er met jou niet te spotten valt. Begin ook zelf met andere mensen te praten!

Laten we eerlijk zijn: wat heb jij in je superongelukkige situatie nog te verliezen? Niet echt veel toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Anders blijft ze de rest van haar leven ongelukkig? En het is heel makkelijk? En wat heeft zij in haar situatie nog te verliezen niet veel toch? Wat is dit voor vreemd antwoord?
Uit eigen ervaring: niemand kan nu iets tegen jou zeggen dat jou kan motiveren... behalve jijzelf. Bedenk dat je de leeftijd hebt om soms hele ellendige tijden te hebben, dat gaat echt over maar daar heb je nu niet zoveel aan.
Maar juist omdat je je nu rot voelt, is elke tip om je een beetje op te fleuren ook een beetje zinloos.

Als puber dacht ik: sja, school... En daarna? Studeren? En dan werken? En dan? Wat is er dan nog?
Maar eerlijk gezegd heb ik het van mijn 18e af eigenlijk prima naar mijn zin gehad (oké, niet altijd natuurlijk, dat kan niet), en ik ben nu 44.

Het kan helpen niet tè ver vooruit te kijken. En bedenk dingen die je op zouden kunnen vrolijken, even helemaal los van of het kan, of je het wilt, of het realistisch is. Op een schommel aan een wolk hangen? Op het strand liggen in de zon? Een uitverkocht concert geven in een stadion? Venijnig commentaar geven op tv, op een onderwerp waar je dan uiteraard héél véél van weet? De Noordpool over skiën? Vliegen als een vlinder, van bloem naar bloem? Alles kan in je fantasie :-)

Wil je je hart luchten, bel dan eens met de Kindertelefoon (http://www.kindertelefoon.nl/ , chatten kan daar ook) of met Sensoor (http://www.sensoor.nl/ , ook een chatfunctie).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vette plus + hippo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
++
Een goede tip ter aanvulling van alle andere antwoorden, waar er enkele zeer mooie bij zitten, stel ik voor van dit boek een keertje te lezen=> http://bloginfo.educate-yourself.eu/2010/11/spirituele-macht-hoe-zij-werkt

Dit heeft mij mijn visie t.o.z.v. het leven een serieuze wending gegeven. En dit uiteraard in de positieve zin!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lieve ShouldIKnow, er zijn altijd mensen die je hierbij kunnen helpen. Maak een afspraak met de huisarts, leg je gevoel voor en je krijgt een doorverwijzing voor iemand met wie je kunt praten en die niet oordeelt over jou of wat jij moet doen. Samen kunnen jullie erachter komen waar jij gelukkig van wordt.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Maar eerst jouw ouders inlichten.
hee,joh.......dat is megabaluh...maar kga proberen je te helpen/antwoorden,k?

stel jezelf 's voor wát jij voor jouzelf t liefste wil in je leven..
waar houdt jij het liefste van?
wat doe je graag?
wat zou je willen bereiken?

Probeer vandaar uit dan verder te gaan: probeer info erover te zoeken of,nog belangrijker,mensen op te zoeken (desnoods via internet : er zijn zoveel opties weet je: hyves,facebook,myspace,enz,enz.) die hetzelfde leuk vinden.

Ga desnoods info vragen bij sportscholen,buurthuizen,verenigingen,enz.

Probeer er ook met je mentor en/of je counselor op school over te hebben.

Ga ook wat positiever met je eigen zelfbeeld om: kijk naar wat jij goed kan (bv. hobbies,enz.) en ga dat verder ontwikkelen.

Enne...idd lekker naar strand,of in een bos,wandelen ofzo (dus gewoon in de natuur) geeft rust en kan je je gedachten ff tot rust brengen en op * orde* te zetten,k?

Er is dus altijd wel iets of iemand om jezelf te motiveren.

Ga ook anders naar een huisarts die je misschien doorverwijst (naar een psycholoog of regionale geestel.ijke zorgdienst ofzo---kweet niet precies hoe die dan heten dergelijke instituties---),maar ga NOOIT bij de pakken neerzitten,k?

Hee,kwens je héél veel sterkte toe &

hartelijke groetjes ;-) (enne...kop op,hoor...)

Dennis
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mooi, Dennis, inderdaad... heel even bij de pakken neer zitten mag best, die tranen en woede moeten er ook even uit, maar daarna lekker aan de gang iets wat genoeg afleid en je hersenen weerhouden van het denken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hee,forallweknow...bedankt voor je goeie reactie ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
yw :)
Misschien is dit niet het antwoord wat je wilt horen, maar bij mij helpt het om te bidden als ik in de put zit. Zelfs ongelovigen beamen dat ze waardering hebben voor mensen die kracht uit het gebed putten. De werking van bidden, al dan niet met zekerheid dat het echt helpt, werkt pijn verlichtend. Het werkt als het ware als een therapie, waarbij je al je problemen voorlegt aan een entiteit.

Wat ook helpt als ik even een downer heb, is proberen mij extra bewust te worden van het feit dat ik leef. Klinkt misschien zweverig, maar het geeft een energie boost als je je extra bewust word dat je leeft, dat je als het ware het leven door je lijf voelt stromen.

Als laatste, klinkt misschien clichématig, is mijn situatie afwegen aan die van mensen in ontwikkelingslanden. Die elke dag weer intens verdriet moeten lijden, die hun leven zouden geven om ook maar een dag naar school te gaan, die een moord zouden plegen voor voedsel. Dan dringt het tot je door dat je je zo ongelooflijk gelukkig mag waren, met het feit dat je geboren bent in een land als Nederland. Dat je naar je brievenbus loopt, met plezier al je rekeningen pakt, en ze met een lachend gezicht betaalt.

''Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag''

Een citaat uit loesje, onthoud hem.

Hartelijk dank voor je aandacht, en succes met alles.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt alleszins al een goede stap gezet door dit op goei vraag te zetten. Denk niet dat het aan jou ligt, de school kan een rotte mentaliteit hebben of een aantal leerkrachten kunnen de school beu zijn.
Probeer rustig te blijven en neem geen grote initiatieven.
Zoek bijvoorbeeld een prentje, foto die iets positiefs uitstraald en kijk daar regelmatig naar. Goei alle sombere zwarte kleren uit je klerenkast en haal in de H&M een goedkoop schattig truitje.
Verwen je zelf met een lekkere koek of ijsje ofzo als troost.
Als het ergste negatieve gevoel over is kan je eventueel eens naar een huisdokter gaan en zeggen wat er in je omgaat. In de hoop dat je je begrepen voelt door die huisdokter, anders moet je er geen tweede keer naar toe gaan.

Sterkte en doe rustig aan, maak een wandelingetje, eet iets lekkers, doe wat parfum op je die lekker ruikt, kleed je leuk aan zodat je lichaam zich beter kan voelen.

Groeten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk hier eens voor de leuke dingen des levens die jij op dit moment misschien even niet meer ziet.
http://justlittlethings.net/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuk!
Ga lekker sporten! Sport is goed voor van alles en nog wat. Je zal zien dat je (al na enkele keren) verschil merkt, het gaat je zeker opvrolijken en zet je tevens op andere, vooral positievere, gedachtes. En geen excuses want er zijn genoeg verschillende sporten, dus ook voor jouw!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Simpel: 1e er zijn altijd mensen die het erger hebben, ten 2e waar 1 deur dicht gaat gaat er altijd ergens 1 open.

Dus Tevens er is altijd wel iemand die om je geeft soms is het niet in de buurt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je leeft maar 1 keer, probeer te genieten van de dingen die je wel hebt. Je hebt momenteel geen vrienden, maar dat is tijdelijk. Elke fase van je leven ontmoet je andere mensen misschien straks als je werk gevonden hebt met super leuke collega's dat je terug kijkt van zie je wel!

Denk aan de dingen die je wel hebt, je kunt eigenlijk bijna alles als je het zelf wilt!
Een leuke sport kan misschien ook helpen, ga op stijldansen of hiphop, hardlopen enz. Daar leer je ook snel nieuwe mensen kennen, en bouw je eventueel vriendschappen op.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je werkelijk zelfmoord overweegt zou ik eerder een knapzakje pakken en een wereldreis gaan maken. Je kunt gaan liften of een goedkope lastminute nemen naar waar dan ook. Je zult heel wat levenswijsheid opdoen. Nieuwe contacten krijgen en het zal ook goed tegen de verveling helpen.

Ik weet het, dit klinkt mischien gek en onzinnig, maar alles beter dan zelfmoord zou ik zeggen en dit zou je zelfs kunnen ''genezen.''
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga gewoon lekker naar een andere school waar wel je vrienden op zitten. Dan wordt het vanzelf wel leuker. Ik maak altijd propjes en bekogel de leraren ermee, zo hou ik het leuk. En als ik bijna in slaap val ga ik lekker muziek luisteren. Misschien wordt ik daarom vaak eruit gestuurt. Er zijn vast wel leuke mensen op je school, ik heb ook weinig vrienden in me klas, maar op school heb ik mn clan(groep). Hou het spannend op school. Ik kijk ook vaak af enzo om het leuk te houden. Anders is het leven so boring.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zorg dat je hoofd stopt met denken. ga dingen DOEN

volg een nieuwe cursus, want wat wil je nu ECHT? Alleen jij kan besluiten dat ook te gaan doen :)

pak een gitaar, youtube op gitaarles, en voila, binnen een paar maanden kun jij al aardig spelen :)

Ik noem een voorbeeld he... wat zou jij diep van binnen nu ECHT willen doen? Ga dan maatregelen nemen zodat dat kan gaan plaatsvinden... En het HOEFT niet snel te gaan weet je, als je er maar mee bezig bent. langzaam aan maak je je droom dan waar... Jouw leven... jouw keuzes.,.. Alleen jij kan dat invulling geven... Je hoeft toch niet perse vriendinnen op schol lte hebben? waty nu als je ze ergens anders hebt? Het internet zit vol met potentiele vrienden en vriendinnen, buurthuizen ook...

Kijk eens voor de gein rond in buurthuizen of er wat leuks te doen is, maak jhe vanzelf nieuwe contacten. Maar die contacten maak je alleen als je er zelf ook voor open staat...

Als jij constant saaiheid uitstraalkt door van een ander te verwachten dat die jou gaat entertainern, kun je lang wachten. Wat je geeft krijg je ook weer terug... dus zorg dat wat je geeft en uitstraalt goed is... !!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn tip als 13 jarige voor jou is : Als je jezelf 'dik/stevig' vind. Ga lekker sporten, en dan heb je een doel! Maar zorg dat het wel gezond blijft ! Zoals andere zeggen heb je nog een heel leven voor je vol met geluk en liefde !
Vraag je vrienden wat ze van je vinden, ( goede eigenschappen geven je zelfvertrouwen ! ).
Succes ermee! x
Iedereen heeft weleens een dipje,
tip voor bij trainen: Doe met muziek, gaat zó veel beter ! ( bij mij )