Door rust eventueel een spalk en ontstekingsremmende middelen.
Indien het niet verbeterd zal er een operatie aan te pas moeten komen.

Toegevoegd na 30 seconden:
O.ja het komt graag terug.
12 jaar geleden
Bij een peesontsteking (tendinitis) is alleen de pees ontstoken, terwijl bij een peesschedeontsteking (tendovaginitis) de peesontsteking gepaard gaat met een ontsteking van de beschermende peesschede.

De symptomen van peesontsteking kunnen met behulp van verscheidene behandelvormen worden verzacht. Rust, immobilisatie door een spalk of een gipsverband en behandeling met warmte of kou (afhankelijk van wat het beste werkt) zijn vaak zinvol. Een kuur van zeven tot tien dagen met een niet-steroïde anti-inflammatoir preparaat kan de pijn en ontsteking verminderen. Soms worden corticosteroïden en een plaatselijk verdovingsmiddel in de peesschede gespoten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door naar de huisarts te gaan en het door hem gegeven advies op te volgen en de voorgeschreven medicijnen in te nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Antheis, dit alles heb ik al gedaan, nu in afwachting plastisch chirurg, zowel links als rechts aan de hand (letterlijk). Dus ik kan niets met jouw antwoord.