Wie heeft er een natuurlijk middeltje tegen spier- en gewrichtspijn? En geen zalfjes of cremes, mijn la ligt er vol mee!

Ik heb vroeger (jaar of vijf geleden) Vioxx geslikt, dit is uit de handel genomen omdat hier een aantal mensen een hartinfarct door kregen. Daarna heb ik zowel van mijn huisarts als mijn internist verschillende medicijnen gekregen maar ze doen helemaal niks, ik word helemaal niet goed van die pijn... En ja, ik ga daarover contact opnemen met mijn huisarts maar die is vandaag afwezig....
Bedankt alvast!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
9.9K

Het beste antwoord

Ik doe een introductiejaar kruidengeneeskunde. Ben nog lang niet zo ver dat ik zelf adviezen ga geven, maar ik kan voor adviezen op gebied van geneeskrachtige kruiden mijn lerares enorm aanraden. Ze heeft heel veel kennis van kruiden en als je je ziektebeeld goed aan haar uitlegt, kan ze je zeer waarschijnlijk een passend advies geven. Als je geinteresseerd bent, stuur me dan even een privé-berichtje, dan geef ik je haar emailadres. Voor nu veel sterkte met de pijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Je zou glucosumine tabletten kunnen emen, eventueel een sulfaat met ook nog visolie er in..
Dat helpt de gewrchten soepel te houden.. Spierpijn kun je bestrijden en voorkomen door genoeg magnesium t egebruiken; dat kan ook in tablet vorm.. teveel kan het nooit zijn want dan wordt het automatisch door het lichaam afgescheiden..

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben geen deskundige op dit gebied en ik denk dat je het al een keer hebt geprobeerd, maar ik wil in ieder geval aangeven wat bij mij altijd wel werkt na spierpijn. Het heeft ook een keer geholpen na en val van zo'n 2 meter, toen had ik het zalfje gekregen van mijn huisarts.
Het kan goed zijn dat het psychisch is of dat het echt aan het middel ligt dat dit werkt.

Het gaat in dit geval om VSM Spiroflor.
Als bronnen heb ik de officiële website geplaatst en een uitleg van de diverse Spiroflor meldingen.

Nogmaals ik ben geen expert, dit is puur mijn eigen ervaring.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit heb ik al verschillende keren gebruikt, ik heb ?-tig tubes in de la liggen, maar iig bedankt voor je moeite, +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je gaf al aan dat je geen tips wilt over tubes, maar dacht, probeer het gewoon. Sterkte en succes met het zoeken naar het juiste middeltje!
Bij gewrichtsklachten en/of spierpijnen elke dag 1 blaadje (blanke) gelatine even in het water en dan innemen. Het helpt geheid, smeert de gewrichten. Is veel goedkoper dan al die dure pillen.

Bij gewrichtspijn door artrose en daardoor ontsteking van de gewrichten helpt het eten van 2 appels per dag. Wel een maand volhouden voor je resultaat verwacht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi pinkie, het is misschien niet echt een 'natuurlijk middel' zoals je bedoeld, maar probeer het eens met een hoge dosis vitamine B12. Ik lijdt zelf aan het carpale tunnelsyndroom maar ook aan gewrichtspijnen. Ik las een tijdje geleden op een Amerikaanse website hierover dat dit ook te maken kan hebben met vitamine B12 tekort.

Ik ben het gaan slikken onder het motto: baat het niet dan schaadt het niet. Het is niet zo dat het helemaal over is maar ik kan wel merken dat het minder is geworden nu. Ik ben alleen helaas niet zo heel trouw in het innemen ervan wat eigenlijk wel zou moeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank voor je antwoord, ben al een keer getest (bloedonderzoek) of ik een tekort had aan b12 maar bleek allemaal in orde, fijn maar helaas zal het slikken van b12 mij dus niet helpen...
Zou je niet naar de oorzaak benieuwd zijn in plaats van symptoombestrijding met potjes en zalfjes... Ik zou daar veel eerder mijn heil in zoeken... Maar ik weet het makkelijk is het niet...

Fijn dat je VIOXX overleefd hebt, ik ken het middel, heb het ook gehad, werd er meteen ziek van... VIOXX was pijnstiller ontstekingsremmer...

ik kan je niet vertellen waar de ware oorzaak ligt, maar ga op zoek zou ik zeggen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord/reactie, ik snap dat je me als tip geeft om naar de oorzaak te zoeken maar die weet ik:
het heeft te maken met mijn CVS, oftwel; chronisch vermoeidheidssyndroom, hier horen deze klachten bij. En klopt idd dat VIOXX ook ontstekingsremmer was, heb nu iets anders; Celebrex, maar werkt dus niet, terwijl het dezelfde klachten zou moeten verhelpen. Iig, +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar ook CVS heeft een oorzaak, ook dat kun je gaan onderzoeken pinkie... Doe dat en geef de moed niet op...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cvs komt bij mij door dat ik ben behandeld met Chemo en bestralingen in het verleden....
Als aanvulling op het antwoord van congoleo: ik was zelf naar op zoek en kwam op deze site: http://www.glucosamine.com/product_info.php?products_id=22&osCsid=2f55797300c99d98153d6d5a55b7df36,
Vooral het product Athro5 lijkt het krachtigste te zijn.
Succes!