Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is een fles wijn per dag goed voor het bloed?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee joh!
Wat wel gezond is:1 glaasje ( rode) wijn per dag.
Is goed voor hart en bloed(vaten).
1 glaasje per dag is zelfs gezonder dan helemaal geen 1!
Al doe ik het zelf niet.Ik hou niet van alcohol.
Dat komt ook doordat iemand in mijn familie alcoholist was en is overleden aan levercirose
Dus geen hele fles per dag hè?!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Neen, een FLES wijn per dag is veel te veel en zorgt voor leverschade en hersenschade en wat nog meer.

Een GLAS rode wijn per dag is wel goed omdat het anti-oxidanten bevat die de bloedvaten open houden. Maar zodra je boven een glas per dag gaat, ga je weer de foute kant uit, want dan wegen de schadelijke effecten niet meer op tegen de goede effecten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vraag lijkt op een niet serieuze vraag/grap.
Was het wel een serieuze vraag, dan had je wel onderscheid gemaakt tussen rode en witte wijn.
Ik moet echter antwoorden met dat het niet goed is voor je bloed en de rest van je lichaam, anders wordt mijn antwoord verplaatst.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom denk je gelijk dat het niet serieus is? De vraagsteller hoeft toch niet te weten dat het alleen zou gaan om witte of rode wijn? Hij bedoelde het misschien wel in het algemeen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Krekaros, ik kan me bijna niet voorstellen, dat iemand hier op G.V., mits het geen kinderen zijn, niet weten dat een fles wijn per dag goed of slecht is voor je bloed.
Nee. Dit is een fabel wat heel veel mensen denken (geen fles wijn, maar een glas wijn dan). Het is pas goed voor je als je zoveel flessen wijn drinkt op één dag, dat je gelijk sterft aan alcoholvergiftiging. Dus helaas.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, een fles wijn per dag wijst op een alcoholafhankelijkheid. Het is slecht voor je lijf en ook voor je geest, omdat je niet doet wat je werkelijk wilt.

Uit wat diepergaande statistisch onderzoek is de laatste tijd gebleken, dat de veronderstelde goede eigenschappen van *rode* wijn erg tegenvallen. In vroegere onderzoeken ging men uit van sterftecijfers en zo, maar door goed te kijken naar onderscheidende kenmerken tussen de bestudeerde populaties, ontdekte men deze denkfout.

Beter is het om alle alcohol te laten staan. Er zijn genoeg mogelijkheden om plezier te maken!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat is heel goed voor je gezondheid.
Als je een fles wijn drinkt, ga er dan vooral mee door.
Twee flessen per dag is nog beter voor je gezondheid.
Verstandige vraag trouwens.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Edraket
12 jaar geleden
Jij drinkt blijkbaar elke dag een glaasje azijn.
Tot twee glazen alcohol per dag is goed voor de gezondheid.

Meer dan acht glazen per dag is slecht voor de gezondheid.

In een fles zitten meer dan twee en minder dan acht glazen.
Drink je een fles per dag dan zit je dus in het risico gebied.
(Lees meer...)
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding