is het normaal dat een bril zeer doet bij je oren?

ik heb met mijn vorige (4e) bril ook al zoveel problemen gehad met dat ie pijn deed bij mn oren. Bovenop mijn oren en tegen de achterkant van mn linkerschelp. Nu heb ik een week een nieuwe bril en wel verdorie! Die doet ook zeer! Aan de bovenkant van mijn oren.

Ik heb een merkbril van Joop! van het huis. Ik had wel verwacht dat die fatsoenlijk brillen kunnen afstellen, maar met de voorgaande brillen van specsavers had ik hier helemaal geen last van!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
28K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon ff terug gaan, dan stellen ze hem een beetje bij..Je hebt mazzel als het in 1 keer goed is. Maar bijvoorbeeld druk pijnen ontstaan pas na een paar dagen.

Het beste antwoord

NEE natuurlijk niet, je moet wel even wennen aan een bril maar rode drukplekken en pijn mag echt niet.

Het ZOU toch echt een kwestie van afstellen moeten zijn maar daar heb je al ervaring mee zo te horen.

Ik zou toch teruggaan en het aan ze voorleggen en vragen of ze meer klachten over deze bril hebben gehad
sterkte is wel vervelend
amigo
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

nee dat is niet normaal, teruggaan en opnieuw bij laten stellen.Ik ben ook wel eens n keer vaker teruggemoeten omdat hij niet lekker zat, maar het is altijd goed gekomen.
Dus laat er nog een keer naar kijken
anneliez
12 jaar geleden
Nee, dat is niet normaal.
Maar het is ter plekke soms heel moeilijk te bepalen of je bril helemaal goed zit, en daar is ook niet en vaste regel voor.

Gewoon teruggaan naar de opticien (of een andere opticien, ze helpen je allemaal graag en gratis) en weer even laten bijstellen. Desnoods net zo vaak terugkomen tot het past. Want tenzij je echt een te klein of te zwaar montuur gekozen hebt, moet het in principe goed op maat te buigen zijn dat je er geen last van hebt.

Een dure opticien is trouwens niet per definitie beter of anders opgeleid dan een goedkope opticien, alleen maar duurder en vaak wat exclusiever. Geld wegsmijten van de hoogste orde in mijn optiek. Het merk bril kan wel wat verschil in zitten, maar soms betaal je daar ook alleen voor het merk. Echte 'brillenmerken' zijn vaak wel wat beter. En er werken soms hele goeie 'brillenjongens' bij de goedkope 'brillenboer'. de ene verkoper is de andere niet.

Tenslotte KAN het aan het model liggen dat gewoon niet geschikt is voor jou. Van een dure opticien zou je verwachten dat hij dat zou moeten kunnen zien, maar eerlijk gezegd is het een kwestie van voorkeur ; de een wil ook wat strakker dan de ander. Ook een wat zwaardere bril kan meer last geven dan een lichte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat is echt een kwestie van afstellen. Een wat zwaarder montuur voel je wat meer, en soms is het even wennen met een nieuwe bril. Maar echt pijn mag het niet doen. Terug naar de opticien!