Ik vind mezelf te dik ook al is het schijnbaar niet zo. Wat kan ik hier aan doen?

Ik ben 16 jaar, 173 cm lang, 49 kilo en vind mezelf te dik. Andere zeggen dat ik dun ben maar ik Zie een dik meisje. Hoe kan ik dat dunne meisje zien?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.8K

Antwoorden (12)

Door professionele hulp te gaan zoeken om van gedachten af te komen die gerelateerd zijn aan Anorexia.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je bent helemaal niet dik, mijn dochter haalt de 1 meter 60 nog niet eens en die weegt 50 kilo en heeft maat 34, dus jij moet nog slanker zijn dan zij, ga naar je huisarts en laat je professioneel helpen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn dochter idem ; 1.58, 48 kilo en maatje 34. Dus met 1.73 moet je dan een maat hebben die niet eens bestaat volgens mij, 20 of 30 ofzo. Of een kindermaat.
Ophouden zo met jezelf bezig te zijn! Er zijn belangrijkere dingen in het leven!

Niet steeds willen dat mensen zeggen dat je dun bent, want dat weet je zelf ook wel.

Je WIL dat dikke meisje gewoon zien. Je bent erdoor geobsedeerd. Je hebt jezelf gehersenspoeld terwijl je donders goed weet dat je niet dik bent.

Een schop onder je kont heb je nodig!

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik kan me hier zeer aan ergeren. Je doet er waarschijnlijk alles aan om Anorexia te ontwikkelen, en misschien heb je dat zelfs al.

Ze moesten je vastbinden en volproppen met eten, zodat je geen kans krijgt om het uit te kotsen.

Niks dokter en niks psycholoog. Waarschijnlijk heb je een harde leerweg nodig. Man! 173 cm lang en 49 kilo!!!

Waarschijnlijk haat je me nu om dit antwoord, maar vergeet niet:

Ik heb het beste met je voor!

Toegevoegd na 8 minuten:
En dan te bedenken dat er zoveel kinderen met honger zijn op de wereld!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ben het met je eens!! echt! zij is er vast niet blij mee maar het is volslagen belachelijk!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, ik weet het, vrij heftig antwoord. Maar ik heb dit van heel dichtbij meegemaakt. Daarom ben ik er ook zo huiverig voor. Ik ken iemand die eraan overleden is op 18 jarige leeftijd, hier uit de straat. Dokters en psychologen hielpen niet.
Het begon inderdaad met "Ik ben niet dik, dat weet ik, maar toch zie ik dat dikke meisje in de spiegel".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uit mijn hart gegrepen, dit antwoord!
Weer de zoveelste dunne spriet die hier wil horen dat ze nodig moet afvallen.Ik erger me er ook groen en geel aan!
Dikke plus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank u. Dat minnetje kwam waarschijnlijk van de vraagsteller zelf haha ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die mag nog niet minnen, maar misschien wel van een medepatient!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh goed opgemerkt he. Die mag idd nog niet minnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dirkje, helaas heb je gelijk. Het aandacht zoeken/vragen met betrekking tot het gewicht is deel van de pathologie. Negeren op dat vlak, lijkt het best te werken (aldus een goede vriendin die zelf ooit in de situatie zat). "Schop onder de kont" was zelfs letterlijk wat ze zei dat ze toen eigenlijk nodig had. Dus Sanne, sorry (het druist in tegen mijn natuur), maar "schop onder je kont". Hou je met belangrijkere dingen in het leven bezig. Dan normaliseert je gewicht en je gedachten hierover, maar blink je tenminste uit in iets waar anderen echt bewondering voor kunnen hebben. En nog iets: onder een bepaald gewicht wordt je lelijk ipv mooi. Als je echt wil dat men je bewondert om je slank zijn, ga je best naar een BMI rond de 18 of 19.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+, get a life.
Allereerst wil ik zeggen: Je bent helemaal niet dik!

Wat je misschien kunt helpen om van eens in een grafiek te kijken waar je zit.
Zie onderstaande afbeelding. Misschien kun je dan van gedachten veranderen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik weet natuurlijk niet of het zo is dat je al aan het lijnen bent, of alles aan het doen bent om maar dun te blijven.

Maar als het nog niet lukt zou je professionele hulp in kunnen schakelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door een keuze te maken. Hoewel ik het sowieso verstandig vind, ook voor jonge mensen, om na te denken over het feestje dat er na je dood gehouden moet worden vind ik dat in jouw geval een nogal urgente noodzaak. Je kunt er ook voor kiezen om professionele hulp te zoeken bij het rechttrekken van je zelfbeeld, want dat is niet reëel. Diep in je hart besef je dat natuurlijk zelf ook wel. Anders zou je deze vraag niet stellen.

Bij een aantal meisjes die vrouw aan het worden zijn ontspoort het evenwicht. Dat veroorzaakt niet alleen weerzin tegen bepaalde voedingsmiddelen maar ook allerlei rare zintuiglijke sensaties, waardoor je jezelf dik vindt terwijl je dat helemaal niet bent. Vergelijk het maar met drugsgebruikers die dingen zien en ervaren die er niet zijn. Er is behandeling voor mogelijk. Maak daar gebruik van, zou ik zeggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jij jezelf zo ziet heb je hulp nodig. Ga naar je huisarts en zeg dat je jezelf te dik vindt, dan kan je huisarts je verwijzen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent niet slank, je bent mager.
Als jij een dik meisje ziet, is er sprake van BDD, (verstoorde waarneming van het eigen lichaam), en dat kan -in dit geval- ontaarden in levensbedreigende anorexia.

Zoek onmiddellijk hulp, want je BENT al tien kilo te licht, en dat je nu op zoek bent naar bevestiging, is een teken aan de wand.

Nogmaals : zoek hulp. Start gewoon bij de huisarts.

Toegevoegd na 23 uur:
Ik heb wel één tip die SOMS werkt : laat iemand een serie foto's van je maken in je ondergoed/badpak.

Het mechanisme dat er voor zorgt dat we ons lichaam verkeerd waarnemen, werkt niet altijd op foto's. Zeker niet als het gezicht niet overduidelijk in beeld of herkenbaar is. En vergelijk het eventueel met foto's van (niet al te magere) fotomodellen (die ook al erg dun zijn) en normale vrouwen (maatje 38-40).

Het is niet gegarandeerd dat het lukt, maar ongeveer de helft van de anorexiapatienten schrikt toch wel als ze een 'echt' beeld van zichzelf zien. Dat kan een eerste aanzet zijn voor het erkennen/beseffen van het probleem en het zoeken naar hulp.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben toevallig ook 16 jaar en ongeveer even groot, en ik kan je zeggen dat ik maar liefst 14 kilo meer weeg dan jou! En ook ik ben niet te dik.

Nu beginnen velen hieronder meteen over anorexia; maar bedenk eens zelf:
Ga je bewust jezelf uithongeren en overdreven veel sporten, omdat je jezelf te dik ziet? Heb je wel eens de neiging om alles er terug uit te laten komen? Wil je dieetpillen slikken? Enz.

Anorexia is meer dan alleen te mager zijn, het is pas aanwezig als de patiënt bovenstaand gedrag vertoont om bewust nog meer kilo's kwijt te geraken.

Want sommige mensen zijn nu eenmaal uit zichzelf magerder, en dat is uiteindelijk altijd minder gezond, maar als het gewoon van nature zo is, dan is het zo.
Mijn zussen bijvoorbeeld; zij zijn een te vroeg geboren tweeling, en bij gevolg allebei erg mager. Hun eetgewoonten zijn normaal, maar het blijft zo, het kan niet verholpen worden.

Maar ik zeg jou wel: als je op mijn vragen in het begin 'ja' moet antwoorden, ga dan wel METEEN naar de dokter!! En praat er vooral eerst eens goed met je ouders over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een plus voor je vraag, want ik zit met hetzelfde vraagje, ik ben 1.67 namelijk en weeg 105 kilo. Jij zit vet onder je gewicht. Ik zou me als ik jou was eerder zorgen gaan maken of je niet te dun bent.

De maatschappij maakt reclame voor superminimaatjes en huurt anorexia-modellen in die zo idooot "slank" zijn dat dat voor niemand meer haalbaar is, omdat het te nkoste gaat van je gezondheid.

Verdiep je voor de gein eens in hoe zulke modellen hun best moeten doen dat idioot dunne figuur te behouden en hoe zij daarvoor vaak moeten lijden. Is dat leven? En allemaal om tegemoet te komen aan de wensen van wie eigenlijk???

In Africa heeft men een heel ander ideaalbeeld van vrouwen hoor, daar mag het een maatje meer zijn juist!!

En wat dacht je van marilyn Monroe? Niet al te lang geleden, was ook in het westen een maatje meer het ideale beeld! Zij had maatje 42 en was een bloedmooie vrouw!!! En men vind mij ook bloedmooi ondanks dat ik midden maat 46-48 heb. Al heb ik geen perfect figuur, maar wel een volmaakt karakter!!!

Om je vraag te beantwoorden: je bent mooi en mag zelf eerder wat erbij hebben dan eraf. Ga eens een poosje Tai Chi beoefenen, zoek een goeie leraar daarin... Tai Chi dagelijks beoefenen bepaalt jouw ideale lichaamsverhoudingen, want die past dat uit zichzelf aan.
Toen ik vorig jaar begon viel ik 20 kilo af, want ik was eerst 20 kilo zwaarder dan nu. te magere mensen komen wat aan. De natuur regelt het vanzelf.

Jij bent jij. Je bent volmaakt zoals je op een natuurlijk manier ben... Forceer niet het verliezen van je gewicht.

Kijk eens naar deze film: The Karen Carpenter story...

veel liefs en een dikke knuffel... Hou van jouzelf... Je verdient het.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vergis je niet te snel in die minimodellen.
Een paar klassiekers:
http://smilepanic.com/photoshop-disasters/photoshop_mistakes10
http://smilepanic.com/photoshop-disasters/photoshop_mistakes16
http://smilepanic.com/photoshop-disasters/photoshop_mistakes14 (HET bewijs dat ze gekloond zijn!)
http://adland.tv/content/photoshop-disaster-impossibly-skinny-model-has-ralph-laurens-lawyers-threatening-boingboing Enzovoorts...
Treurig dat we onszelf kennelijk zo willen laten belazeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je karakter zou mischien wat bescheidenheid kunnen leren?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
CuriousOne: als jij een cursus humor en nuancering gaat doen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou niet weten waarom
In de laatste jaren is geopperd dat er een samenhang zou kunnen bestaan tussen anorexia nervosa en een tekort aan het sporenelement zink. In sommige onderzoeken lijkt toevoeging van wat extra zink aan het dieet de genezingskans te verhogen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Da's niet echt een antwoord op de vraag hoe ze een realistisch beeld van haar lijf kan krijgen.
Nou, laat andere mensen maar praten "een schop onder je kont"en er is zoveel honger in de wereld. aub zeg. ik ben een vrouw van 37 die haar hele leven al worstelt met anorexia/boulimie etc.het heeft in ieder geval niet met eten te maken maar met controle. blijkbaar ben je niet tevreden met jezelf. het enige wat je daar aan kunt doen is hulp zoeken en erkennen dat je een probleem bent. want inderaad, jij bent slank/mager. probeer jezelf los te koppelen van je lichaamsbeeld.ga eens praten met deskundige of met "lotgenoten". je hebt verschillende sites op internet. en wat ik wel zeker weet, hou ouder je wordt, hoe zelfverzekerder je wordt. succes!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dirkje gaf precies mijn antwoord (dikke + dirkje) ik kan er alleen nog aan toevoegen (en dat vind je vast niet leuk)

Wat zou JIJ er van vinden als je bijv niet zo goed bent op school en het BESTE meisje van de klas (alles waait haar aan ze hoeft er niks voor te doen) roept alsmaar: o ik vind het ZO moeilijk ik ga dit proefwerk VAST versprutsen (en dan heeft ze weer een 10).

Dat is op een HEEL kinderachtige manier aandacht voor jezelf vragen, want anderen KUNNEN niet anders dan bijv dat meisje vertellen dat ze zo knap is enzo.

Het is HEEL onvolwassen en eigenlijk ook heel slecht voor jezelf als je jezelf toestaat zo te zijn. Je hebt dan alsmaar de OVERDREVEN bevestiging van anderen nodig om je goed te voelen.

Als je begrijpt wat ik met dit voorbeeld bedoel en je kunt het naar jezelf vertalen ga je nog 1x voor de spiegel staan met 2 vriendinnen die zeker niet dik zijn maar zwaarder dan jij (en zich bereidwillig "opofferen" hierin) en dan vergelijk je nog 1x jullie benen armen en billen en dan zeg je tegen jezelf: ik ben KLAAR met die aanstellerij. Ik ben OK!!

sterkte
amigo