Als je 1 liter water drinkt, kom je dan gelijk 1 kilo aan?

Dus je stapt op de weegschaal. Je bent dan 60 kilo (willekeurig getal). Je drinkt een liter water op, ik weet dat het niet gezond is, maar neem het gewoon in gedachte. Ben je dan als je op de weegschaal staat 61 kilo?

Toegevoegd na 6 minuten:
Voor de duidelijkheid: tussen het op de eerste keer op de weegschaal staan en de tweede keer op de weegschaal staan zit maar een paar minuten (dus niet een paar uur later ofzo)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.8K

Het beste antwoord

Ja, net als wanneer je die liter in je hand zou houden, maar dan in je 'inwendige container'.

Die hele liter echter plas en zweet en poep je er weer uit, dus het is geen blijvend gewicht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Jazeker. Als je direct na het drinken op de weegschaal gaat staan ben je een kilo zwaarder dan vlak voordat je de liter water dronk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee want je plast het toch weer uit !!! Je lichaam haalt alleen de belangrijkste stoffen eruit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt het uit proberen maar zo exact zal het niet zijn.wel is het zo dat je s avonds meer weegt dan s ochtends.
Maar niet precies de hoeveelheid die je in gewicht tot je neemt.Je scheid door transpireren en toilet gang ook weer uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat komt omdat je blaas vol zit als je dan naar de toilette ga en ... dan is dat normaal niet meer zo.