Wat zijn goedwerkende supplementen?

Je hebt vele supplementen die je kan gebruiken.Nu vroeg ik mij af,is er een supplement waarvan bekend is die goed werkt bij bepaalde klachten.Met name extreme vermoeidheid en depressie klachten

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

In geval van extreme vermoeidheid en depressie zou ik je toch adviseren naar de huisarts te gaan. Deze kan je evt. doorverwijzen, er kan meer aan de hand zijn dan alleen voeding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mentale problemen en vermoeidheid gaan vaak samen en duiden vaak op een tekort aan ijzer, magnesium, Vitamines B en vooral zink. Met name het tekort aan zink leidt tot gebrek aan eetlust met als logisch gevolg een voeding die tekort schiet en door die onvermijdelijk vermoeidheid die hierdoor ontstaat, leidt dit tot depressies.
Het is daarom belangrijk om bij vermoeidheidsklachten
om voldoende zin binnen te krijgen. Goede zink-bronnen zijn het eten van oa schaaldieren, pompoenpitten, paddestoelen, gefermenteerde soja, granen, sesamzaad, cacao, kaas en noten ( vooral amandelen).
Verse voeding is altijd erg goed, maar het gebruik van een multivitaminepreparaat is altijd , óók als gezond gegeten wordt een goede keus. Een multi bevat altijd zink en zorgt ook voor de aanvoer van andere essentiële voedingsstoffen.
Let er wel op dat voedingssuplementen geen vervanging zijn voor verse groenten, fruit en verdere gezonde voeding. Het dient een aanvulling te blijven en geen vervanging!

Toegevoegd na 2 minuten:
corr; zin moet zink zijn natuurlijk en dit las ik in een reactie van je, er was medicijngebruik en dit juist leidt tot zinktekort. Lees mijn bron maar eens.
amc
12 jaar geleden
De voedingssupplementen van solgar zijn erg goed, maar ook duur.
Ik weet niet wat je er aan uit wilt geven ?
In ieder geval vind ik een goede gezondheid veel waard of niet ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En waarom zijn die goed?
Wat maakt het dat dit merk beter zou zijn dan een ander merk?
Heb je daar een bewijs van?
Een bron, anders dan hun website?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat mijn moeder een drogist heeft gehad, en van de (betere) supplementen werd solgar het meest verkocht.
En om die reden gebruikt zij ze zelf ook.
En ze heeft er cursussen over gehad voor de winkel, en er veel verstand van.