Hoe krijg ik mijn korstje snel weg?

Ik heb op mijn voorhoofd een korstje en best wel groot!
Nu de vraag of ik hem weg kan halen, en dus niet bedekken met make-up.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
42.4K

Antwoorden (6)

Een wondje heeft tijd nodig om te genezen. Beste is om niet te gaan knoeien met een korstje, want dat verlengd alleen maar het genezingsproces.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Als je het weg gaat halen, is het nog veel langer te zien, omdat je dan weer van voor af aan begint. Gewoon laten zitten dus, dat is de beste en snelste manier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
meestal duurt het niet zo lang voordat zo'n korstje er vanzelf afvalt, niet aan gaan peuteren, want dan krijg je een nieuw wondje en dus weer een korstje, even geduld dus
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een korstje is een "natuurlijke pleister" Dus ga er idd niet aan peuteren, het valt er vanzelf vanaf! ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geduld! En dat is best irritant idd! Wachten duurt altijd lang!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat korstje moet je er zeker op laten zitten!
Het is, zoals al gezegd, een natuurlijke pleister en voorkomt infecties. Zo heb je kans op een vrij onzichtbaar litteken.
De huid onder dat korstje is bezig zich te herstellen. Het is eerst vurig van kleur, maar wordt later lichter. Dat korstje valt er vanzelf af als de wond genezen is.

MAAR als je het er af pulkt, is de kans groot dat de wond NIET mooi geneest en dat je er een zichtbaar litteken aan overhoudt!
Het zit in je gezicht, dus dat wil je vast niet!

http://www.lijfblad.nl/health/littekens-merktekens-op-de-huid/