Aan de pil, maar toch ongesteld?

Ik ben nu sinds 2 maanden aan de pil. Volgens de huisarts kon ik hem gewoon doorslikken, dus ik heb geen stopweek gehouden. Nu ben ik echter toch al bijna een week ongesteld. Heeft iemand hier een verklaring voor?

Toegevoegd na 13 minuten:
Ik slik hem btw niet voor 'altijd' door, maar ik wil om de 3 maanden een stopweek inlasten. De huisarts deed dit zelf ook. En als dat kan, is dat natuurlijk veel fijner, want zo leuk vind ik het niet om ongesteld te worden ;).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Domme vraag misschien, maar waarom zou je hem door slikken.

Antwoorden (6)

Integenstelling tot wat je huisarts zegt is het doorslikken van de pil niet goed voor je lichaam.
Je ziet het nu aangezien je lichaam nu al aangeeft door toch een reinigingsactie uit te voeren.
Ongesteld zijn heeft een functie, en dat mag je niet onderschatten.
Het reinigt je baarmoeder. En dat is belangrijk voor de toekomst, zodat er geen problemen zijn zodra je klaar bent voor kinderen.
Dus het antwoord is dus simpel... Je lichaam geeft aan dat het een rustpauze van de hormoon inname nodig heeft om te reinigen.
Probeer te luisteren en las een stopweek in.
Slik alleen door in uitzonderlijke gevallen... Bv vakantie..
Het is echt veel beter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een keer de pil doorslikken kan huis geen kwaad hoor, zoals haar huisarts zegt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1 keer doorslikken is niet erg, maar elke 3 maanden wel. Dit tast inderdaad de vruchtbaarheid aan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een keer doorslikken kan geen kwaad, dat zeg ik toch ook. Maar systematsch doorslikken geeft wel problemen op langere termijn.
Er zijn genoeg onderzoeken en ervaringen waaruit blijkt dat heel veel vrouwen problemen ondervinden met het krijgen van kinderen na pil gebruik en zeker na maanden doorslikken.
Ondanks dat er geen eisprong is, maakt je baarmoeder zich wel klaar voor innesteling. En dat moet er tijdens de stopweek wel uit.
Eigenlijk wil ik het niet zeggen maar doktoren worden beinvloed door de medicijn industrie. Geloof nooit iemand op zn woord ga zelf altijd op onderzoek uit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou dan kan je beter geen ene medicijn meer slikken wat een arts je voorschrijft want elk medicijn heeft wel invloed op iets.
Waarschijnlijk moet je lichaam nog "wennen" en zit het ritme van je eigen hormoonen er nog tussen. Maar het kan ook zijn dat de pil te licht is voor je. Volgende maand even afwachten en dan als je vragen hebt toch even naar de huisarts.

Succes, willemien
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je geeft zelf al aan dat je pas 2 maanden aan de pil bent. Bij sommige vrouwen duurt het maanden voordat hun lichaam aan de pil gewend is. Het kan dus zijn dat het gewoon wat tijd kost. Slik daarom de pil eens 2 maanden met stopweek, en probeer daarna weer twee pilstrips om te kijken hoe het gaat.

Overigens is niet elke vrouw gezegend met de mogelijkheid om 3 strips achter elkaar te slikken... ieder lichaam is anders en het kan dus ook zo zijn dat het jouwe het gewoon niet kan om zo lang vol te houden. Je kunt dat een zwaardere pil gaan slikken, maar je moet je afvragen of je dat wilt. Een zwaardere pil betekent meer hormonen en dus meer kans op bijvoorbeeld trombose.

Ik zou voor nu zeggen, geef het eventjes de tijd!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor, steeds 3 maanden doorslikken moet gewoon kunnen. Ik doe dat ook vaak. Je kunt dan alleen last krijgen van zogenaamde 'doorbraakbloedingen', maar dat geeft niks en is heel normaal.
De stopweek is alleen maar ingelast omdat de eerste vrouwen die in de jaren '60 de pil gingen uittesten het een veilig idee vonden om eens per maand de zekerheid te hebben dat ze niet zwanger waren. Maar lichamelijk is de stopweek helemaal nergens voor nodig.
Maak je dus geen zorgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik snap sowieso niet dat je huisarts zegt dat je de pil gewoon 3 maanden kunt doorslikken,..
een vrouw heeft een ritme en dat is niet voor niks..
lijkt mij niet gezond om dat ritme te verstoren,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens verschillende gynaecologen kon ik gewoon de pil (een lichte pil) 3 maanden doorslikken zonder stopweek. De reden voor mij was hevige PMS. Dat doorslikken heb ik 20 jaar gedaan zonder problemen. Toen ik zwanger wilde worden lukte dat tot twee keer toe meteen. Af en toe kan je wel een kleine tussentijdse bloeding krijgen. Bij mij was dat vooral bij teveel stress en als ik op vakantie ging naar een tropische bestemming.