Wat is een goede manier om niet te vergeten je medicijnen in te nemen?

Ik moet meerdere keren op een dag medicijnen innemen, maar het komt regelmatig voor dat ik het vergeet of te laat inneem.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.6K

Het beste antwoord

Loop je dagindeling eens na en kijk wat je vaak doet.
Ik drink nogal veel koffie en heb mijn weekdoosje met pillen bij het koffiezetapparaat staan.
Zo word ik er regelmatig aan herrinnerd, want ik vergeet nooit koffie te drinken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Heb je een mobieltje? Stel die dan in als wekker, en laat hem piepen op het juiste moment.
Hier zijn overigens ook speciale horloges voor te koop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het belang ervan erkennen en het een onderdeel van je leven laten worden wanneer het blijvend is. Als het nu een tijdelijk kuurtje is dan is het natuurlijk ook van belang om ze te nemen, maar zou ik het gewoon in mijn telefoon zetten met een waarschuwingstoontje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze liggen bij mij door het hele huis op plekken waar ik altijd moet zijn en bij iets dat ik altijd nodig heb.. op het dienblad met zoetwaren, bij mijn toiletspullen, op mijn nachtkastje, in mijn schoudertas, en op mijn werk idem dito.. op mijn buro, in mijnn lade, in mijn werktas, bij mijn broodtrommel..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat is niet handig als je bijvoorbeeld jonge kinderen hebt. Medicijnen moet je nooit zomaar door het huis laten slingeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Op zich wel handig en wie zegt dat er jonge kinderen zijn?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee, niemand zegt dat er jonge kinderen zijn. Maar de vraag is algemeen. Stel je voor dat er iemand anders, die wel kinderen heeft deze antwoorden leest en misschien denkt dat het een goed idee is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben al jaren uit de kleine kinderen maar toentertijd lagen ze natuurlijk ergens anders in het zicht.. en ik ga ervan uit dat een ieder wel zo wijs is om dat zelf te bedenken..de vragensteller vroeg ook om manieren om ze niet te vergeten.. en die heb ik gegeven...
Ben het helemaal eens met bovenstaande ideeën.
Ik wilde daar nog aan toevoegen dat het ook helpt om mensen in je omgeving over je medicijnen te vertellen.
Zij kunnen dan helpen als een soort geheugensteuntje.

En wat natuurlijk ook geld, erken wat die medicijnen voor je doen. Namelijk hoe belangrijker je iets vind. Hoe minder snel je het vergeet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik koppel het innemen aan bepaalde handelingen die steeds terugkeren.
na het opstaan meteen de maagmedicatie.
na het ontbijt meteen de hormoonpillen.
je moet er een paar dagen aan denken, maar dan wordt het al snel een automatisme, zoals tandenpoetsen voor het slapen gaan.
Rieneke1
14 jaar geleden
Er zijn speciale medicijnwekkertjes die bijvoorbeeld op tien tijden een alarm geven.

In sommige mobieltjes kun je meerdere herinneringen instellen.

Als je veel uren per dag aan de computer zit, kun je in een agendaprogramma instellen dat je een "repeterende afspraak" hebt. Die herinnert je er dan aan dat je je medicijnen moet innemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
pillendoosje met wekker.

Veel voorbeelden:
http://www.anbo.nl/keuzewijzer/IM1.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mij helpt het, om PILLEN op het dekseltje van mijn sigarettenpakje te schrijven - zo ben ik eigenlijk zelden langer dan 2 uur te laat met het innemen van wat 'moet', vooral omdat die in een zijvakje van m'n tas zitten, en ik er dus ahw. óp kijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
grappige oplossing :) +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Origineel. Maar ga je daar niet net zo overheen lezen als over de waarschuwingen op de pakjes ?? Ik ZIE ze niet eens meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gelukkig is 'pillen-slikken' voor mij maar een zeldenheid, + dat ik vaak zit te tekenen/doodelen om de geschreven letters heen, als ik me verveel....Als ik langdurig medicijnen zou moeten nemen, zou het waarschijnlijk niet meer zo goed werken.
Vaste momenten kiezen,
En vergeet het woordje 'niet'
je brein snapt het woordje 'niet'niet.
Wat je nu eigenlijk tegen je brein zegt is; 'Wat is een goed e manier om te vergeten je medicijnen te nemen'
Stel de vraag positief en je zult het beter onthouden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ze naast de computer gelegd. Elke keer dat ik opsta om iets anders te doen leg ik ze zo dat de muis geen vrij baan heeft. Kom ik terug dan kan ik niet internetten zonder dat ik ze opmerk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon een wekker zetten op je mobieltje, simpel toch?