Valt de huisarts en de medicijnenen die hij voorschrijft onder het verhoogde eigen risico ?

Onderdeel van de bezuinigingsoperatie van de regering betreft het eigen risico in de zorg. Die gaat naar € 220,-
Huisarts viel daar voorheen niet onder. Blijft dat zo ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik betaal al een tijdje eigen risico voor door de huisarts voorgeschreven medicijnen Toegevoegd na 8 minuten: Consult voor de huisarts zelf hoef je geloof ik niet te betalen. Ik heb dat nooit ergens zien staan op een rekening

Ja, dit blijft zo. Net als oa verloskundige zorg. Zie link voor meer informatie Toegevoegd na 1 minuut: Zoals al eerder geantwoord, medicijnen vallen er niet onder.

Bronnen:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/zo...

Medicijnen vallen wel onder je eigen risico. Dat de huisarts per consult geld kosten is nog niet aan de orde. Zíj moetrn bezuinigen. Dat kan door een kleinete praktijkruimte huren, een assistente minder, kortere consulten, bepaalde taken niet meer doen, etc. Hóe ze het gaan doen is nog niet duidelijk. Wellicht bedenkrn ze nog wel dat we bv €5 per consult moeten betalen, maar gezien de huisarts laagdrempelig moet zijn en voor iedereen toegankelijk is dit een twistpunt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100