De afkorting HSP staat voor "Highly Sensitive Person" oftewel hooggevoelige persoon....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HSP staat voor Highly Sensitive Person, oftewel Hoog Sensitief Persoon.

Zeer kort gesteld:
Een HSP-er is zeer gevoelig voor indrukken en prikkels dan anderen en merkt heftiger dan gemiddeld details en signalen op.
Bijvoorbeeld: als er veel mensen bij elkaar zijn dan overziet en HSP-er het niet meer. Dat is teveel.
Of als muziek te hard staat: dat dendert door je hoofd en je kunt je neit meer focussen op iets anders.

Meer informatie:

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/45382-high-sensitive-person-hsp-wat-is-het.html

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hoogsensitief_persoon
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HSP staat voor Highly Sensitive Person. HSP'ers zijn erg gevoelig (zowel positief als negatief) voor alle indrukken uit hun omgeving, of dit nu licht, geluid, geur of andere indrukken zijn.
De auteur Elaine Aron heeft hier veel over geschreven. Op haar website vind je naast informatie en verwijzingen naar haar boeken ook een zelftest.