Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

als 's ochtends mijn wekker gaat, zet ik hem gewoon uit en slaap ik verder. Wat kan doen zodat ik uit bed ga?

Het is niet dat ik besef dat ik hem uit doe, maar het gaat gewoon automatisch. Dit zorgt ervoor dat ik me altijd verslaap!

Toegevoegd na 5 uur:
Nou het is gelukt mensen, heb hem aan de andere kant van de kamer gezet. Ik liep eruit, ging weer in bed liggen met het licht aan om rustig wakker te worden!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ti's nu 23:14 ben je nog wakker??
Ik heb hier ook last van maar ik ga ook niet op tijd naar m'n mandje slaaze strax!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Slaapze bedoel ik
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fk school wat maakt. Die 10 min die je later komt uit
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zie hier: Coen, de ervaringsdeskundige.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@svennie ik begrijp je reactie niet helemaal :$
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
23.14 ongeveer de vraag gesteld,en 5uur later meldt je dat het werkten geef je alweer antwoord aan svennie.dat is dus nog voor 5uur s`nachts.dan heb je toch echt geen wekker nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het echt wil weten, ik heb mijn wekker om 4 uur gezet want ik moest nog leren voor een repetitie waarvan ik de stof nog een keer wou herhalen. Maar ik snap niet wat dit met de vraag te maken heeft?! En ja, ik heb wel een wekker nodig, dat hoef jij niet voor mij te bepalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ijverig,knap van jou.suc6 met je studie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dankjewel! ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit heb ik dus ook altijd. Het gaat gewoon van zelf, ik sta op zet hem uit en ga verder slapen...nergens valt het kwartje van ''oh dat is een wekker en dat betekent dat ik moet opstaan'' haha Goede vraag hoor!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (20)

Zet de wekker aan de andere kant van de kamer, dan moet je wel uit bed! En neem dan een lekkere verfrissende douche.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wekker verder van je bed zetten, zodat je eruit moet, dit helpt bij mij altijd!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is nou fijner dan vanzelf uitgeslapen wakker te worden en op je wekker te zien dat het vroeger is dan de alarmtijd. Dan kan je relaxed aan je ochtendritueel beginnen.

Maar ja dan moet je wel de discipline hebben om [je weet het wel].
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er stond afgelopen zaterdag een hele collectie speciale wekkers voor dit probleem. Er was er een bij die allesvernietigend je kamer als een tank doorkruist, en nog vele andere!

Toegevoegd na 7 uur:
Sorry: ze stonden in de volkskrant
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het aller belangrijkst is dat je genoeg slaap krijgt en dus op een normale manier wakker kan worden. Wat altijd helpt is om niet meteen het bed uit te springen (props als je dat wel kan) maar om nog even te blijven liggen met je ogen open, desnoods even kort tv kijken of lezen, daar wordt je namelijk langzaam wakker van.
Wel is het belangrijk dat je niet langer gaat doorsluimeren want hier word je uiteindelijk nog moeier van.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik doe dit altijd. Zet ik mijn wekker een uur of 5.45 (hij gaat twee á drie keer af) van te voren zodat ik beetje wakker begin te worden en tussen 6 en 7 uur zet ik daar ergens een tijd neer om echt wakker te worden xD jouw voorkeur. :-)

Dan kan je zeg maar nog "uitslapen".
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als ervaringsdeskundige heb ik (na jaren onderzoek) gemerkt dat er heel weinig is wat altijd werkt.
wat voor mij vaak wel werkt is slapen met de gordijnen open zodat als ik wakker wordt het moeilijker is om weer in slaap te vallen.
wat ik ook heb is een wekkerradio, waarbij ik het volume kan aanpassen, die staat aan de andere kant van de kamer met het volume op 100 (zodat de buren van mijn buren het ook horen) en dan afgestemd op een muziekzender die ik normaal nooit zou luisteren, ik merk dat ik makkelijker wakker wordt op muziek die ik stom vind
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik had een wekker met als wekgeluid blatende schapen. Maar, omdat ik zo vast sliep, stond hij echt keihard en begonnen de schapen telkens weer opnieuw. Iemand vertelde mij, dat de mensen voor op de stoep liepen rond te kijken, waar dat geluid van die schapen toch vandaan kwam :-)
De wake-up light van Philips werkt ook prettig. Dan wordt het langzaam licht, met prettig geluidje. Dan wordt je zelf wakker door het licht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb hetzelfde probleem. Ik weet niet wat voor telefoon je hebt, maar ik heb sinds kort een android. nu heb ik daar een app op gedownload, morning energy dacht ik. van de supradin. werkt hetzelfde als de philips wake up light alleen is dit gratis. en ja, heb je dat niet dan zou ik toch de wekker aan de andere kant van de slaapkamer neerzetten. succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1 wekker naast je bed en 1 verder weg waar je je bed voor uit moet, de laatste zet je 5 minuten later dan de eerste, op de tijd dat je er echt uit moet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als het helemaal niet wil lukken, zet dan een wekker op de vloer van de douche. Dat maakt echt een doordringend lawaai en je kunt ook meteen onder de douche springen, zodat je niet doorslaapt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
des te beter, toch ;-)
de wekker/telefoon ver genoeg van je bed leggen, zodat je eruit moet om hem uit te zetten.

Wordt ook dat een gewoonte?
Leg hem dan iets verder weg of telkens op een andere plek.

Reken maar dat je wakker bent als je slaapdronken moet bedenken waar je de wekker deze keer hebt gezet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zorg voor fel licht in je kamer zodra de wekker gaat, dit kun je instellen met behulp van een tijdklok.

Drink voor het slapen gaan 2 glazen water/kruidenthee. Hierdoor moet je tegen de tijd dat je wakker word zo nodig naar de wc dat het niet lekker is om te blijven liggen. Kijk voor jezelf welke hoeveelheid voor jou het beste is. Teveel water drinken zorgt ervoor dat je midden in de nacht al wakker wordt en dat is natuurlijk niet de bedoeling.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een oplossing zonder wekker maar zeer effectief:
koop een elektrische onderdeken en sluit die aan op een schakelklok.
Zodra de schakelklok de deken (op max. vermogen) inschakelt dan wordt het binnen korte tijd onaangenaam warm in bed zodat je niet alleen wakker wordt maar ook graag uit bed stapt om uit de zweterige omgeving te ontsnappen.
Zelf heb ik het effect ooit bereikt door de klokthermostaat van de CV op een extra hoge temperatuur te zetten bij de tijd voor ontwaken, tegenwoordig heb ik het niet meer nodig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oplossing met thermostaat kost inderdaad wel iets meer, maar de elektrische deken is binnen een kwartier wel warm genoeg voor het gewenste effect en kost zo minder dan loonaftrek wegens een uur te laat op 't werk.
Je kan je stereo op n tijdschakelaar aansluiten met 'n energieke/vrolijke cd en dan sluit je 't koffiezetapparaat ook aan op 'n tijdschakelaar (iets vroeger) zodat als je muziekje begint te spelen je ook de geur van koffie in je neus krijgt..ik hoop dat je van koffie houdt want bij mij werkt 't goed,als ik koffie ruik word ik graag wakker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een bakje met water naast je bed zetten. als de wekker gaat wrijf je een beetje water in je gezicht. Frist op en je bent gelijk wakker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ik doe is extra vroeg wakker worden! normaal moet ik om 08:18 wakker worden om NET op tijd in de les te zijn... maar toch heb ik mijn wekker gezet op 7:15 dan word ik wakker en ga ik meteen weer lekker slapen en dan een halfuur/driekwartier later wordt ik gewoon normaal wakker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je moet gewoon een luide wekker hebben en je moet hem zo zetten dat uit moet om hem uit te doen of iemand moet je wakker makken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een bouwlamp van 500 watt op me gericht staan. Als die (via een tijdschakelaar) aangaat, nou... dan kan je je ook niet meer onder de dekens verstoppen en word je echt wel wakker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2glazen water drinken voor je gaat slapen, kan je verzekeren dat je je bed uit rent hihi. Lig natuurlijk ook een beetje aan je metabolism..
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing