Wanneer heb je een nicotinevergiftiging en waar zie je dat aan?

Dan bedoel ik bij het eten van shag, hoeveel shag zou dan tot een vergiftiging kunnen lijden bij een vrouw met een normaal postuur en waar zie je dat dan aan? Geen zorgen, ik vraag het alleen uit nieuwsgierigheid.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.9K

Antwoorden (2)

Het slachtoffer zal in coma raken!

Daarbij zijn ook de volgende symptomen mischien herkenbaar:

Speekselvloed, misselijkheid, braken, buikpijn, diarree. Daarnaast kunnen zweten, onregelmatige en versnelde hartslag, vertraagde hartslag, hoofdpijn, duizeligheid en verwarring voorkomen. Verder zie je bibberen, spiertrekkingen, convulsies, verlaagde bloeddruk en later ernstige ademhalingsproblemen en coma. De ernst van de vergiftiging hangt natuurlijk af van de hoeveelheid nicotine die iemand per kg. lichaamsgewicht binnen krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nicotine is een krachtig zenuwgif: een sigaar bevat voldoende nicotine om een kleuter te doden, als de kleuter de sigaar op zou eten.

In hoge dosis zorgt nicotine voor misselijkheid en braken. Brandend gevoel. Andere symptomen zijn: Stuiptrekkingen. Buikpijn. Diarree. Hoofdpijn. Zweten. Zwakte. Duizeligheid. Verwardheid.

De LD50 dosis (dat wil zeggen de dosis waaraan 50% van de blootgestelde dieren zullen overlijden) bedraagt 3 mg/kg voor ratten. Voor mensen (niet-rokers) kan 40-65 milligram fataal zijn. Rokers bouwen een behoorlijke resistentie tegen nicotinevergiftiging op. Men overlijdt aan nicotine door verlamming van de ademhaling.

Toegevoegd na 2 minuten:
Wanneer een vrouw met normaal postuur een nicotinevergiftiging oploopt, is afhankelijk van verschillende factoren. Ten eerste: Hoe groot is de vrouw met het normale postuur (bmi), is de vrouw een rookster (dus resistenter tegen nicotinevergiftiging), en een dodelijke dosis is niet voor 1 persoon vast te stellen. (uitgaande van de LD50)