Wat zijn de gevolgen van teveel stress?

Ik heb de laatste tijd last van vrijwel elke dag stress, wat zijn de gevolgen en moet ik er wat aan doen?

Toegevoegd na 33 minuten:
Ik heb geen stress door een druk schema, maar omdat ik me echt altijd zorgen maak over naar de wc gaan. Bijvoorbeeld de dag van tevoren als ik naar school ga, maar het zijn gewoon elke dag wat zenuwen. Het is geen extreme stress, en ik voetbal 3x per week. Fiets naar school, sport zelf soms nog tussendoor.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heeft eerlijk gezegt vooral met de wc te maken.
Dit is een beetje genant om te vertellen, maar elke keer als ik vroeg weg moet en dan naar de wc gaat ( grote boodschap ) moet ik een uur daarna (als ik eenmaal op school ben of ergens anders) gewoon nog een keer naar de wc (grote boodschap)( terwijl ik dit echt vies vindt op een school ) Ik heb altijd zenuwen dat ik tijdens een les naar de wc moet en dat je dan niet mag gaan. Ik denk juist dat ik door deze stress, naar de wc moet gaan. ( Hier heb ik geen last van als ik rond 11/12 uur weg moet. )
Ik zit hier al zeker een half jaar mee, elke keer heb ik stress als ik vroeg naar school moet, of ergens anders naartoe. Met plassen heb ik ook altijd stress gehad, het is zo erg dat ik altijd voor dat ik ergens naartoe moet wil gaan, en als ik er eenmaal ben wil ik nog eens gaan. Door deze stress, moet ik juist ook weer vaker plassen. Dit is een flink verhaal maar
is hier een speciale therapie voor?

Het beste antwoord

Des te meer je je zenuwachtig en zorgen erom maakt (over naar de wc gaan buitenshuis enzo) des temeer * wek* je het gevoel juist op.

Dan word het een zgn. * psychosomatische* aandoening,m.a.w.: je stress ,dus uiterste gespannenheid,veroorzaakt eigenlijk je wc-drang,om het zo maar s te zeggen begrijp je?

En dan kom je dus in een soort vicieuse cirkel te zitten: door je angst naar de wc te moeten krijg je stress en daardoor moet je weer vaker naar de wc,waardoor je nóg meer stress krijgt.

Probeer dit negatieve gevoel en denkpatroon te breken,door ontspannende dingen te doen,door aan prettige dingen te denken en gewoon ook je angsten met een vertrouwenspersoon te bespreken,want dat kan ook al wat stress en angst wegnemen.

Ga ook ff langs je huisarts,joh.

Misschien geeft tie je wel iets om wat rustiger te worden,k?

Veel sterkte!

groetjes,

Dennis
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit antwoord geeft me het beste gevoel ;)

Andere antwoorden (5)

Stress is op zich niet ongezond, maar als je er last van krijgt weet je wat het met jouw gezondheid doet. Dit is per persoon verschillend.
De een krijgt hoofdpijn een ander krijgt rugklachten of kan moeilijk slapen.
Zorg voor voldoende ontspanning. Zie jezelf als een elastiekje, je kan het lang oprekken maar af en toe moet er echt de spanning weer af, anders knapt het.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt zelfs haar uitval krijgen door stress!!!
De gevolgen kunnen zijn dat je vermoeid raakt en dat je weerstand wat minder wordt.
Wat te doen: zorgen voor meer rust in je bezigheden en momenten inbouwen voor ontspanning. Plan in je agenda bewust lege plekken en doe dan iets dat jou ontspant - lezen? Tuinieren? Beetje rondfietsen? Mediteren? Taart bakken? Naar de sauna? Verzin maar iets.
Stress hoort bij het leven, het is aan jou om te zorgen dat de hoeveelheid stress en de hoeveelheid ontspanning met elkaar in evenwicht komen.

Toegevoegd na 28 minuten:
Zorgen maken over naar de wc gaan? Ben je bang om naar de wc te gaan als je niet thuis bent?
Dat klinkt meer alsof je beter iets kunt doen aan je 'wc-angst', als dat je leven zó beheerst dat je je een dag tevoren al zenuwachtig maakt.
Of bedoel je iets anders?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het uiterste insomnia is. Ziekte waarbij je niet kan slapen en uiteindelijk sterft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is dit nou voor antwoord? moet ik dit nou serieus nemen of niet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach nee ik snap het al, maar dit is echt de gevaarlijkste vorm?
Dit is alleen erfelijk via familieleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
beatmaster: sommige mensen gaan juist overmatig slapen door stress.
Las je reactie, en met dat samen gevat met je vraag.. Ga naar je huisarts! Leg je verhaal uit en hij/zij zal vast een mogelijkheid weten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vanuit stress kunnen een heleboel klachten ontstaan. vermoeidheid, hoofdpijn, buikpijn en ga zo maar door. probeer je rust te vinden in iets wat je leuk vind. ga ook eens na waarom je je zo druk maakt. ik ben zelf ook best wel snel stresserig om dingen maar als ik er later over nadenk dan denk ik: waar maak ik me nou druk om? Het gaat nergens om. als het echt te erg wordt zou je naar de huisarts kunnen gaan. die kan jou iets kalmerends voorschrijven. maar dat zou ik als laatste optie houden