Wat zijn de gevolgen van teveel stress?

Ik heb de laatste tijd last van vrijwel elke dag stress, wat zijn de gevolgen en moet ik er wat aan doen?

Toegevoegd na 33 minuten:
Ik heb geen stress door een druk schema, maar omdat ik me echt altijd zorgen maak over naar de wc gaan. Bijvoorbeeld de dag van tevoren als ik naar school ga, maar het zijn gewoon elke dag wat zenuwen. Het is geen extreme stress, en ik voetbal 3x per week. Fiets naar school, sport zelf soms nog tussendoor.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Des te meer je je zenuwachtig en zorgen erom maakt (over naar de wc gaan buitenshuis enzo) des temeer * wek* je het gevoel juist op. Dan word het een zgn. * psychosomatische* aandoening,m.a.w.: je stress ,dus uiterste gespannenheid,veroorzaakt eigenlijk je wc-drang,om het zo maar s te zeggen begrijp je? En dan kom je dus in een soort vicieuse cirkel te zitten: door je angst naar de wc te moeten krijg je stress en daardoor moet je weer vaker naar de wc,waardoor je nóg meer stress krijgt. Probeer dit negatieve gevoel en denkpatroon te breken,door ontspannende dingen te doen,door aan prettige dingen te denken en gewoon ook je angsten met een vertrouwenspersoon te bespreken,want dat kan ook al wat stress en angst wegnemen. Ga ook ff langs je huisarts,joh. Misschien geeft tie je wel iets om wat rustiger te worden,k? Veel sterkte! groetjes, Dennis

Stress is op zich niet ongezond, maar als je er last van krijgt weet je wat het met jouw gezondheid doet. Dit is per persoon verschillend. De een krijgt hoofdpijn een ander krijgt rugklachten of kan moeilijk slapen. Zorg voor voldoende ontspanning. Zie jezelf als een elastiekje, je kan het lang oprekken maar af en toe moet er echt de spanning weer af, anders knapt het.

De gevolgen kunnen zijn dat je vermoeid raakt en dat je weerstand wat minder wordt. Wat te doen: zorgen voor meer rust in je bezigheden en momenten inbouwen voor ontspanning. Plan in je agenda bewust lege plekken en doe dan iets dat jou ontspant - lezen? Tuinieren? Beetje rondfietsen? Mediteren? Taart bakken? Naar de sauna? Verzin maar iets. Stress hoort bij het leven, het is aan jou om te zorgen dat de hoeveelheid stress en de hoeveelheid ontspanning met elkaar in evenwicht komen. Toegevoegd na 28 minuten: Zorgen maken over naar de wc gaan? Ben je bang om naar de wc te gaan als je niet thuis bent? Dat klinkt meer alsof je beter iets kunt doen aan je 'wc-angst', als dat je leven zó beheerst dat je je een dag tevoren al zenuwachtig maakt. Of bedoel je iets anders?

Ik denk dat het uiterste insomnia is. Ziekte waarbij je niet kan slapen en uiteindelijk sterft.

Las je reactie, en met dat samen gevat met je vraag.. Ga naar je huisarts! Leg je verhaal uit en hij/zij zal vast een mogelijkheid weten.

Vanuit stress kunnen een heleboel klachten ontstaan. vermoeidheid, hoofdpijn, buikpijn en ga zo maar door. probeer je rust te vinden in iets wat je leuk vind. ga ook eens na waarom je je zo druk maakt. ik ben zelf ook best wel snel stresserig om dingen maar als ik er later over nadenk dan denk ik: waar maak ik me nou druk om? Het gaat nergens om. als het echt te erg wordt zou je naar de huisarts kunnen gaan. die kan jou iets kalmerends voorschrijven. maar dat zou ik als laatste optie houden

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100