Is het waar dat als je het warm hebt in de zomer, je iets warms moet drinken?

Is het waar dat als je het warm hebt in de zomer, je iets warms moet drinken? Want ik kan me niet voorstellen dat je daar echt zin in hebt en dat het ook echt helpt. Als ik het warm heb drink ik het liefst gewoon zo ijskoud mogelijk iets.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee, dat is niet waar. Je mag zomers drinken wat je wilt of lekker vind. Als het warm is en je vocht verliest is het verstandig om wat meer te drinken.

Biologisch is er geen reden te bedenken waarom je zomers warm water zou moeten drinken. Uiteindelijk wordt al het water in je lichaam 37 graden.

Toegevoegd na 11 minuten:
Er gaan tal van verhalen rond dat koud water makkelijker absorbeert (terwijl osmose en diffusie bij warmer water beter werken), maar de vraag is hoe lang het water in de maag koud blijft. Je kunt geen enorme hoeveelheden water drinken, koud noch warm. Dat is ongezond.

Er gaan ook verhalen rond dat je met warm water beter afvalt, of minder snel dorst hebt.

Ondanks dat ik graag geloof dat er verschillende mogelijke voor - en nadelen te bedenken zijn tegen zowel koud als heet water zijn er bij mij geen wetenschappelijke onderzoeken bekend waaruit blijkt dat het drinken van heet of koud water veel uit maakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ze zeggen het idd,warme thee nemen ofzo.
Ik heb het geprobeerd maar kreeg het alleen maar warmer dus bij mij werkt het iig niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik drink regelmatig hete thee drink als het heel warm is. In eerste instantie breekt het zweet me aan alle kanten uit, maar na een minuut of tien voelt het een stuk aangenamer.
Misschien zorgt dat extra zweet voor zoveel extra afkoeling.
Gewoon eens proberen dus (als het ooit weer zomer wordt...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vraag is niet helemaal goed gesteld. Wat namelijk wel zo is dat wanneer je dorst hebt terwijl het erg warm is het beter voor je lichaam is om iets warms te drinken in plaats van iets ijskouds. Het laatste vraagt namelijk veel aanpassing en je krijgt het er eerder nóg warmer van. Warme thee verkoelt je lijf beter, omdat het direct op kan worden genomen.
Amadea