Hoe koester je?

Het leven is kort. Je maakt mooie momenten mee en slechte. Hoe koester je de waardevolle bezittingen is het leven. Ik zie herinneringen ook als een bezit.

We moeten als mens waarderen wat we hebben en niet telkens meer willen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.7K

Het beste antwoord

Koesteren is nagenieten, denk ik.
Ik koester met name de mensen die overleden zijn en waar ik goede en lieve herinneringen aan heb. Daarbij uit ik een beetje dat gekoester door een foto van ze te bewaren.
Maar ook koester ik dat ik goed ben opgevoed en daar nu de vruchten van mag plukken.
De geboortes van mijn dochters, is ook een koester moment net zoals mijn leuke geslaagde trouwdag.
Zo kun je op veel manieren iets koesteren en het uit zich toch het meest in herinneringen en daarvan nagenieten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Door foto´s video´s te maken door een dagboek bij te houden maar ook door herinneringen en door er over te praten (te delen met anderen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koesteren betekend met liefde behandelen.
bijvoorbeeld een moeder koestert haar kind.

Andere woorden voor koesteren kunnen zijn:
Beschermen
Vertroetelen
Verwennen
Verzorgen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik koester het moment. Vandaag bijvoorbeeld zat ik buiten en hoorde ik ineens mijn zoon heel hard lachen op de bank. Hij had pret in zichzelf. Ik nam dit tafereeltje in me op en koesterde het op het moment dat het gebeurde.
Zo zijn er dagelijks momenten die ik koester.
Of het nu fijne, minder fijne, heerlijke, geweldige of ronduit stomme dagen zijn.
Al deze kleine koestermomenten bij elkaar zeggen me meer dan grote gebeurtenissen.
Verder maak ik wel foto's en schrijf ik soms dingen op, maar het meeste sla ik op in mijn hart zodat ik van daaruit liefdevol en tevreden kan handelen. DAT is in mijn ogen koesteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je koestert door die momenten, perioden, herinneringen te waarderen en te bedanken. Door er (opnieuw) plezier aan te beleven en door je daardoor vrolijk te laten zijn.

Koesteren is voornamelijk een mentale activiteit. Beleef elk moment, leef elk moment en leef je leven.
Wees dankbaar en GENIET ervan.