Hoe kom je op een alternatieve manier achter komen of je lichaam een tekort aan iets heeft?

Hallo,

Hoe kom je op een alternatieve manier achter komen of je lichaam een tekort aan iets heeft?

Ik heb regelmatig last van vermoeidheid. Maar of dat nu komt door een B12 tekort, magnesium of mogelijk de ziekte van Pfeifer wie weet? Bij mijn huidige dokter hanteren ze daar nu een wachtlijst van 2 weken voor. (Ik ben geen spoedgeval). Vandaar mijn vraag of er ook alternatieven zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Er zijn zeker alternatieve methode ipv een bloedtest, om de komende twee weken door te komen.

1. Probeer een goede multivitaminen. (En natuurlijk gezond en gevarieerd eten)

2. Ga op tijd naar bed en op tijd er uit. Zorg dat er een regelmaat in zit. Geen 5 uur of 14 uur, maar het aantal uur dat bij je leeftijd hoort.

3. Ga meerdere keren per week sporten. Naar de bushalte wandelen telt niet. Met sporten bedoel ik minimaal een uur intensief bewegen.

Maak alsnog een afspraak met de huisarts voor een bloedtest.

Toegevoegd na 1 uur:
Als je je na twee weken dus nog steeds niet ok voelt en moe bent, is er waarschijnlijk meer aan de hand en heb je misschien een tekort aan iets.

Je kan de huisarts dan in ieder geval wel vertellen dat je goed eet, gezond leeft en voldoende beweegt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja dat is best wel moeilijk, omdat we als leek er eigenlijk te weinig verstand van hebben.
Noteer al je lichamelijke ( geestelijke) problemen en kijk op internet waar het mogelijk bij past.
Regelmatig erg moe zijn, wijst mogelijk op een aankomende burn-out, dan zou je vooral in het weekend er veel last van moeten hebben.
Wordt het minder in het weekeind, dan is het dat dan niet.
Zo kan je wel veel informatie vinden op internet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ooit ben ik door een Homeopatisch arts geholpen, die kwam erachter dat ik een Fosfor tekort had en na een paar tabletjes van hem, verdwenen mijn klachten.
Deze arts deed alle gegevens van mij na een vraaggesprek van 2 uren, in zijn computer en daarna kwam de uitslag.
Niet elke h.arts doet dat is mijn ervaring, maar deze dus wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De empirische methode. Haal een goede multivitamine, slik die een weekje en kijk of je je beter voelt. Of ga heel gezond leven en kijk of je jezelf daar beter bij voelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Via bioresonantie therapie. Ik heb zelf een hele goede ervaring met een natuurgeneeskundige uit Oosterwolde. Ik heb een burn out gehad en nadat ik me heb laten doormeten (was zwak op bepaalde voeding, vitamines en mineralen) en een advies voor voedingssuplementen en celzouten heb gekregen die ik ben gaan gebruiken voel ik me na drie maanden in mn basis veel sterker. Ook ben ik minder moe en kan meer dragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pieter2011
12 jaar geleden
+ Daar heb ik ook goede ervaringen mee bij een natuurgenezer. Op deze site staat allerlei info:
http://www.bioresonantie.nl/nl/bioresonantie/patinten_informatie/diagnose.html