Hoe kan je het beste met een te grote druk omgaan?

Hallo,

Ik ervaar momenteel een (te) grote druk door mijn
nieuwe studie. Ik kom letterlijke uren te kort op een dag.
En dit bezorgt me veel stress. Wat kan ik hier tegen doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Plannen, deel je dag op in stukjes en ook dat wat je moet doen. Zet dit op papier, dat geeft je rust. Je kan je daarna bezig houden met wat er op je schema staat, zonder de druk te voelen dat je het allemaal niet redt.

Stel ook prioriteiten, als je teveel moet doen, maak keuzes van wat echt moet en wat nog kan wachten.
Plan ook pauzes in, waarin je ontspand door bv even een wandelingetje te maken, buitenlucht is best belangrijk als je druk bent.
Veel succes met je studie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Door aan de hand van een schema je tijd goed te verspreiden en wat je niet begrijp opschrijft en in de klas hier vragen over stelt (of per mail)

praat ook met je studiegenoten en vraag hoe zij ermee omgaan, maak je meteen nieuwe vrienden.