Misschien kun je het beste de start in je eentje maken.
Je leert vanzelf andere mensen kennen in bijv. een sportschool die ook bezig zijn af te slanken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zoek een personel trainer, op de sportschool kunnen deze je goed motiveren en zij weten vaak ook veel over voeding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak een account op valtaf.nl en volg zelf ook een paar mensen en dan krijg je ook serieuze buddies ervoor terug.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met buddy neem ik aan dat je iemand bedoelt die zelf ook te dik is en wil afvallen zodat jullie elkaar kunnen steunen?

Wellicht een advertentie op buurtlink of marktplaats. Er zullen ongetwijfelt mensen in jouw buurt zijn die ook dolgraag iemand willen om samen mee af te vallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je lid word van een sportschool zijn daar altijd begeleiders die je kunnen helpen. Je kunt meestal ook een speciaal schema aanvragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewicht verliezen heeft te maken met je voeding en met beweging. Wat dat betreft ben ik een ervaringsdeskundige. Begin met naar je huisarts te gaan en vraag een verwijzing aan voor een dietiste en een fysiotherapeut. De dietiste kan je helpen met een verantwoord voedingspatroon. De fysiotherapeut zet je in beweging en helpt je een aantal sessies. Beiden worden (een aantal keer) betaald door je ziektekostenverzekering. Als je éénmaal in een patroon van bewegen en eten zit is dat makkelijker vol te houden. Maar mijn ervaring is dat het daarna voor een groot deel aankomt op je eigen motivatie en je eigen doorzettingsvermogen. Daar helpt geen buddy tegen. Laat je niets wijsmaken. Het komt echt op jezelf aan. Op dit moment zit ik weer in die fase van doorzetten. En elke dag ervaar ik weer hoe moeilijk dat is. Ik wens je er veel sterkte en doorzettingsvermogen mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Erg fijn dit advies, ik vind de eerste weken niet zo moeilijk maar om gemotiveerd te blijven na die weken, vind ik een drama. Dan valt t gewicht tegen en heb ik t gevoel dat t toch niet gaat lukken en val ik snel in t oude patroon van eten terug.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet er alles van. Ik probeer al jaren gewicht kwijt te raken. Want te zwaar zijn bedreigd je gezondheid. Mijn probleem is die lekkere trek 's avonds en dan begint het gevecht. Wees niet teleurgesteld als het niet direct lukt. Maar leg je er bij neer, dat dit voor jouw een probleem blijft waar je mee moet leven. Laat het geen obsessie worden, maar probeer het later gewoon opnieuw. Ik ben een paar weken geleden ook weer opnieuw begonnen.
de beste buddy ben je zelf, als je zelf echt wilt afvallen helpt het wel als een ander je steunt maar je moet het zelf doen en het is eigenlijk heel voor de hand liggend:niet snoepen, geen alcohol, geen vet, alleen mager vis en vlees en veel groenten eten, bijna geen fruit, veel bewegen en veel pruimensap drinken helpt ook voor de stoelgang, succes!

Of anders hulp zoeken bij een goede dietiste, dat is misschien voor jouw beter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet t allemaal wel maar om t te doen is zo moeilijk!