Hoe kan je het beste je haar verfen, zonder dat de verf je hoofdhuid raakt?

(Zo min mogelijk raakt, zo goed mogelijk verfen).

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.8K

Het beste antwoord

Verf je haar als het vet is. Niet van tevoren wassen.

Het dunne laagje vet op je haar zelf, daar komt die verf wel doorheen. De wat dikkere laag talg op je hoofdhuid werkt beschermend. Verder inderdaad langs de randen een dikke laag creme of zoiets.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is inderdaad wel een handige..!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vergeten toe te voegen: dit werkt alleen bij permanente en semi-permanente verf, zo'n spoelinkje dat tot acht keer wassen houdt, komt er niet doorheen. Hou hierbij de gebruiksaanwijzing aan: als er staat dat je je haar van tevoren moet wassen, is dat waarschijnlijk ook echt nodig. Staat er alleen dat je haar handdoekdroog moet zijn, dan hoef je het niet eerst te wassen. En bij veel permanente verf staat er zelfs expliciet in dat je haar droog en ongewassen moet zijn. Dat ging bij mij ooit tegen mijn intuïtie in (maar als ik het was en dan goed laat drogen, pakt het vast beter, toch?) maar inmiddels weet ik dat ik het beste resultaat krijg als ik juist een paar dagen mijn haar niet heb gewassen. Overigens ook contra-intuïtief, maar in mijn ervaring wel waar: permanente verf vlekt het minst op de hoofdhuid. Semi-permanente verf meer, en dan blijft het ook lang zitten. Tijdelijke verf vlekt het meest, maar is er dan weer (net als van het haar) snel af.

Andere antwoorden (6)

Neem highlights en laat het door een kapper doen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan met een puntkam telkens een laagje van je haar naar de zijkant laten duwen en deze van de ene kant voorzichtig laten verven. Uiteindelijk doe je hetzelfde de andere kant op en heb je alle strookjes haar van beide zijden gehad.Zo ligt het haar op elkaar en raak je nauwelijks (zo min mogelijk) je hoofdhuid aan. Maar een andere optie is uiteraard een goede kapper.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Henna kleurt en behandelt het haar in een keer, en er zijn vele kleuren... Chemische middellen ken ik niet, maar waarom niet een methode die al duizenden jaren goed voldoet en dan hoef je geen angst te hebben dat je allergisch op henna reageert...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gebruik het alleen niet als je, je haar al geverft hebt met gewone verf. Tenzij je het net voor de carnaval doet....je krijgt knal kleuren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen dat iets 'natuurlijk' is, betekent niet dat je er niet allergisch voor kunt zijn. Waar komt dat misverstand 'natuurlijk = goed' toch vandaan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
-1, ten eerste heb ik het toch helemaal niet over allergische reactie e.d.?
Tevens, natuurlijk kan je wel allergisch zijn voor henna. Net zo goed als dat je allergisch kan zijn voor een appel. Of voor honden.
Dat iets natuurlijk is, betekent zeker niet dat je er niet allergisch voor kan zijn.
Je zou misschien een spoeling kunnen overwegen. Dat is toch een stuk minder schadelijk voor jouw hoofdhuid. Wil je perse verven, dan is henna inderdaad een heel goed alternatief. Dit is niet agressief. Maar ik zou je wel adviseren om dit door een goede kapper te laten doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar is maar een antwoord op: Ga niet zelf lopen klooien!
Ga naar een GOEDE kapper, leg je probleem voor, en laat hen het werk doen.
Zij hebben er tenslotte voor 'deurleert'!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou, ik loop dus wel zelf te klooien en dat lukt prima. had ik eerst lelijke randjes op mijn hoofd die ik er daarna met afwasmiddel afschrobde, heb ik nu de gouden tip!!!

trek op je hoofdhuid onder de haargrens (langs heel je hoofd) een dikke lijn met olijfolie!! (op gevoel dus, of met spiegel of je laat het iemand doen) daar pakt de verf dus niet op. zelf uitgeprobeert en een super resultaat als amateur en voor 10,00 kant en klaar!