Een mens bestaat eigenlijk uit een rechter en een linkerkant, die onderling altijd wat of zelfs veel van elkaar kunnen verschillen.
Goed te zien in veel gezichten.
Maar ook soms in het verschil van schoenmaat tussen de linker en de rechter schoen.
Zo kan dus de haargroei links en recht wat verschillen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
a. Als je rechts bent dan is de bloeddoorstroming rechts sterker en beter dan links, omdat je meer doet met je rechterarm.
Daardoor komen met het bloed meer voedingstoffen naar de rechterarm omdat die "harder werkt". Dat stimuleert de haargroei.
b. De functie van haargroei in de 3 oksels is bescherming tegen inwerking van transpiratie. Als er meer arbeid wordt verricht, dan ontstaat er meer warmte en daardoor transpiratie. Dat stimuleert de haargroei.

Het bovenstaande is n.a.v. je vraag een eigen theorie, zonder wetenschappelijke onderbouwing.
.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, inderdaad. Het derde min of meer bij wijze van spreken.
misschien komt er meer zonlicht aan de rechterkant
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het verschil echt heel groot is, dus de ene kant 1 cm lang en aan de andere kant kun je er al een vlechtje in maken is dat toch wel uitzonderlijk.

Echter: het zijn toch wel 2 verschillende zones al groeit er hetzelfde type haar op (okselhaar).

Maar niemand komt bijv op het idee de groeisnelheid van het haar op zijn benen met bij de groeisnelheid van zijn snor te vergelijken.

Het verschil zit hem er toch in dat al lijkt het sterk het toch verschillende delen van je lichaam zijn.

Je nagels groeien ook niet helemaal even snel (er is zelfs wat verschil tussen de nagels aan 1 hand)

EN... ook het haar op je hoofd groeit niet overal even snel. Dat kun je goed zien als je een tijdje niet naar de kapper bent geweest, die klaagt dan "dat het model er helemaal uit is".

Groeide je haar op je hoofd even snel zou het model blijven alleen overal 2 cm langer bijv.
amigo