als wakker worden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt net alsof je hebt geslapen, net alsof je 's ochtends wakker wordt. Eventuele pijn komt meestal pas later.

Zo heb ik het in ieder geval ervaren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat verschilt heel erg per persoon en het kan ook uitmaken welk narcosemiddel je hebt gehad en de hoeveelheid daarvan.
Na een operatie ga je eerst een tijdje naar een zgn. uitslaapkamer, ook wel recovery genoemd. Daar kom je dan bij uit de narcose. Als je voldoende "uitgeslapen" bent ga je naar de afdeling terug. De één is dan al helemaal fit maar de ander kan er nog heel lang last van hebben. Sommigen hebben wel een jaar naweeën van de narcose. Soms hebben mensen ook last van misselijkheid. Maar over het algemeen valt het allemaal wel mee.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kunt ook pijn krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en dorst ;-)
Ik ben éénmaal onder narcose geweest, en ik voelde me fantastisch toen ik bijkwam! Echt alsof ik een paar wijntjes op had, of stoned. Ik begon direct honderduit te praten en te lachen en overeind te komen. Het is wel 25 jaar geleden maar ik weet nog hoe heerlijk ik me toen voelde. Dat kan dus ook!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een lange en diepe narcose ondergaat (de mijne duurde ong 6 uur) doe je je ogen open als ze je 'wakker' maken maar je wil terug heerlijk slapen.
Als je een korte narcose ondergaat (ong 1 uur) ben je gewoon wakker en niet zo suf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik werd na mijn hartoperatie een beetje gedesoriënteerd en slaperig wakker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is vaak zo dat de verpleegster je een paar keer moet wakker maken omdat je steeds terug in slaap valt. Ook heb je vaak een typische smaak in je mond die je na eventuele volgende narcoses meteen herkent. Sommige mensen kunnen inderdaad wat misselijk zijn, of wat hoofdpijn hebben. Maar over het algemeen valt het allemaal heel erg mee.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij was het gevoel of ik dronken was, kon zeker niet goed lopen ( rijden is ook zeker niet aan te raden vlak daan !, laat je terug brengen) binnen een halve dag was alles weer normaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Net als of je wakker wordt met dit verschil dat je eerst maar een beetje van je omgeving mee krijgt en en daarna zie je steeds meer.Het gaat wat langzamer om het zomaar te zeggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toe ik uit narcose kwam voelde het, zoals je ziet in de andere antwoorden, net alsof je wakker word. Ik was alleen heel erg misselijk! Ik moest drie keer overgeven. Ik weet niet hoe dit kwam, maar de dokter zei dat dit wel vaker voor komt, maar niet heel vaak. Je moet in ieder geval niet zenuwachtig zijn, want eigenlijk voelt het best fijn (op de misselijkheid na dan).

Ik denk, aangezien de vraag, dat je word geopereerd oid, dus heel veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb twee keer een volledige narcose gehad, en beide keren gilde ik mezelf wakker van de pijn. Haha. Dat was niet echt als rustig wakker worden dus.